Why are there so few bonus tickets TO Denmark, while tickets FROM Denmark show up fairly often?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af 0815Traveler31, 11/1/25.

1. 0815Traveler31

0815Traveler31 Medlem

Beskeder:
    50
    "Synes godt om" modtaget:
    78
    Point:
    18
    Tiltle says it all

PENSIONISTEN, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  2. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,213
    5,171
    Point:
    113
    Very good question. I have been wondering that myself many times. Especially business tickets from the West Coast seem very hard to come by. I understand that it is a sought after way for Americans with their many miles from credit cards to travel to Europe. But don't they also have to go back again? What do they book on the way back?

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. 0815Traveler31

0815Traveler31 Medlem

Beskeder:
    50
    78
    Point:
    18
    1. The demand is unfortunately not it - the supply of tickets is simply a lot less - you can see of BKK tickets: many there, almost non back

Henry "Synes godt om" dette.
  4. 0815Traveler31

0815Traveler31 Medlem

Beskeder:
    50
    78
    Point:
    18
    And the issue is once you have booked one way and you can find a return, than you almost pay the same price when buying a one way ticket back vs. A fully paid return ticket

5. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,664
    7,016
    Point:
    113
    - Airlines hold quite a lot of statistics of passengres´ travel habits, for instance flights from the States to Europe are normally night flights : that is the reason why the airlines keep xtra many business seats for REGULAR sale.

Senest redigeret: 11/1/25
    Jeblin, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  6. 0815Traveler31

0815Traveler31 Medlem

Beskeder:
    50
    78
    Point:
    18
    But the same does hold true for eg CPH - BKK connection, leaving just before midnight - here there are many points tickets available

7. OldMember01

OldMember01 Guest

I haven't seen a lot of points tickets available on the CPH-BKK route. How far out do you find these?

8. 0815Traveler31

0815Traveler31 Medlem

Beskeder:
    50
    78
    Point:
    18
    When you look for the next 4 weeks you will always find many since November 24 - eco that is, sometimes some business tickets appear for a short while.

9. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    For the remaining part of the season to BKK I can see economy tickets on 20 flights = approx on 20% of the flights. Plus on only 3 flights = approx 3% of the flights, and no biz tickets.
    In the other direction it is zeroed out in all classes.

P.S. Wonder how many of the SAS bonus tickets are purchased by US passengers leveraging their massive credit card points pool.

Senest redigeret: 15/1/25
  10. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    BUMP

Jeg kan ikke finde en eneste bonusplads på nogen klasse på nogen langdistancerute fra og med 1. december 2025. Jeg er med på at SAS tradionelt har black-out på bonuspladser fra medio december til medio-januar. Men jeg kan intet finde fra og med 1/12. Der burde på nuværende tidspunkt være bonuspladser fra medio januar og til medio februar. Som minimum.

Er SAS ved at forberede en devaluering af pointene?

Nielspg, T4L, Tomas og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Tomas

Tomas VIP medlem

Beskeder:
    143
    354
    Point:
    63
    Det lykkes mig for ca. 2 måneder siden at få en enkelt bonus billet til Tokyo på bizz i starten af december men i de to måneder der er gået siden, er jeg endnu ikke stødt på en eneste bonusbillet hjem fra hverken Tokyo, Bangkok eller Seoul i december.

Kenneth K, T4L, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,213
    5,171
    Point:
    113
    Jeg er også helt overbevist om at der kommer til at ske et eller andet 1. december. Det lykkedes mig for 3 måneder siden at booke 2 biz sæder til SFO i november. Siden der har jeg været på udkig efter et fly hjem i december. Der er aldrig dukket noget op. Sidste mulighed er 30. november.

Nielspg, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  13. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,213
    5,171
    Point:
    113
    Nu er det faktisk lige lykkedes mig at snuppe to biz sæder hjem fra SFO i december. Der er stadigvæk et par enkelte datoer i december med tilgængelighed fra SFO. Man skal nok skynde sig.....Det underlige er at Award Hacks ikke viser dem. Så man skal søge hver enkel dato manuelt på SAS hjemmesiden.

Henry, Kenneth K og jespersm "Synes godt om dette"
  14. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Det er muligt, jeg misforstår dit svar. Men når jeg søger priser (i point), så kan jeg vælge "Vis laveste pris"

upload_2025-3-29_5-53-36.png

Og så kommer der en fin oversigt op:

upload_2025-3-29_5-55-51.png

Jeg er med på, at det ofte er økonomiklassepriser, der kommer frem. Men det er da en genvej til søgningen.

Nielspg og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  15. ScandinavianTraveler

ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

Beskeder:
    121
    375
    Point:
    63
    Indtil for nyligt kunne man i denne oversigt sortere efter klasser også, men den funktion forsvandt for et par uger siden. Det gjorde ellers søgninger markant lettere!

Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Ja, det var en testversion, som vi kunne prøve. Det er ærgerligt, at den ikke er dér længere.

Kenneth K "Synes godt om" dette.

Del denne side