USA "business only" fra Stavanger??

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 31/3/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,911
    Point:
    113
    Well, jeg tror det er et defensivt træk fra SAS, for alle har jo fløjet via Amsterdam, Paris eller London oppe fra Stavanger. Så det er da klart med til, at stække BA samt KLM/AF det her træk, det er for at holde på gode kunder. Der skal sikkert ikke blive fyldt helt vildt op før det giver overskud.

Er der nogen der ved om det er SAS besætning der skal varetage eller om man har leaset hele pivetøjet fra PrivatAir?

2. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,282
    4,785
    Point:
    113
  3. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,308
    7,077
    Point:
    113
    Schwert "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

Beskeder:
    2,282
    4,785
    Point:
    113
  5. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,751
    27,075
    Point:
    113
  6. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,751
    27,075
    Point:
    113
    Så lige at SAS har opdateret deres EB optjeningsskema med Stavanger - Houston ruten. Den vil ifølge skemaet give 10.000 basispoint:

upload_2014-4-21_21-2-6.png

Så 5 retur flyvninger på denne rute og man har EuroBonus Diamond hjemme :)

Og om en uges tid ville priserne blive lagt ind i SAS billetsystemerne så det bliver interessant at se prislejet og om der er awards at hente fra starten af.

Hilsen
    Henrik

7. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,751
    27,075
    Point:
    113
    Så kom priserne ind i systemet:

upload_2014-4-29_16-29-42.png

Hvad siger I - er det dyrt for en direkte rute fra Stavanger til Houston og i en all business class konfiguration?

8. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,751
    27,075
    Point:
    113
    En anden information er at jeg ikke kan finde en eneste bonusbillet resten af året på denne rute. Så SAS vil nok ikke lige nu frigive nogle før de kender load faktoren. Spændende hvornår eller om det gør det senere.

Hilsen
    Henrik

9. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Tja, som EBD skulle der jo være bedre adgang til reward travles, men jeg har også forsøgt mig på en række afgange med samme resultat som Mr. Olsen :oops::oops::oops:

(End ikke delbetaling muligt - SAS COME ON!!! o_O

Senest redigeret: 29/4/14
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. jefi99

Beskeder:
    2,282
    4,785
    Point:
    113
    Jeg formoder de 45k er C class full fare, og at der må komme lidt mere attraktive priser på et tidspunkt. Derudover er det vel meningen, at flyene skal fyldes af oliebranchen, der formentlig har nogle fornuftige rabataftaler.

11. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,751
    27,075
    Point:
    113
    Enig og hvis man tager en 5-7 dage over en weekend har jeg fundet priser til godt 30K.

Er også enig i at SAS nok har fået aftaler hjem på omkring 75% af sæderne og derfor kan resten sælges noget dyrt.

12. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,572
    5,710
    Point:
    113
    Til den pris bliver jeg i hvert fald ikke kunde på den rute. Er ret sikker på at der er andre selskaber der tilbyder et bedre produkt til samme eller lavere pris...men så er ruten selvfølgelig ikke direkte.

Jeg håber at SK har fået nogle gode aftaler hjem til den rute, ellers ser jeg ikke megen fremtid i den.
    Hvis jeg skal fra CPH til IAH, er der ikke den store forskel for mig personligt om jeg mellemlander i FRA/AMS/CDG/LHR eller SVG. Her vil det være prisen og schedulen der er afgørende. Hvis mit udgangspunkt er SVG er det naturligvis mere attraktivt med den direkte rute.

13. silferlood

silferlood VIP medlem

Beskeder:
    263
    660
    Point:
    93
    Synd att man ikke hade någon miljon point att spendera, jeg hittar fler pladser för 140 000 point + ca 600kr i skatter, OG så tjänar man 25.000 basic point (som ebg)!

14. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,751
    27,075
    Point:
    113
    Er det en points and cash billet?

I så fald hvad er datoerne?

Hilsen
    Henrik

15. silferlood

silferlood VIP medlem

Beskeder:
    263
    660
    Point:
    93
    Stämmer Henrik, og det var i november. Kallt her, dejligt i TX!

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  16. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Jep, har også lige fundet dem i oktober, så SAS har været hurtige til at sætte nogle billetter tilsmag for point, mon de har svært ved at sælge til fuld pris? Og 25k point i "cash back" er jo egentlig en ok deal (115k reel pris ;))

@silferlood - Texas er en af de destinationer jeg stadig mangler i US, så det er måske værd at prøve

17. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,911
    Point:
    113
  18. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    0
    4
    Point:
    99
    Egentligt ikke så overraskende. Business-billetter bookes generelt kort tid før afgang - og lægger man hertil at det har været sommerferie, så er jeg ikke overrasket over at bookingerne ikke er strømmet ind.

Om ruten i det hele taget er lønsom kan jeg have mine tvivl om, men positivt at de prøver - og jeg håber da de har lavet nogle gode årsaftaler med olieindustrien, som har garanteret et vist antal sæder, så de går breakeven og den branche tager store dele af risikoen.

19. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,838
    Point:
    113
    Der er dejligt i Texas og perfekt som efterårsferie mål (football, bbq, pool tid, osv. uden det er så varmt som om sommeren), men man kan jo også flyve BA CPH-LHR-AUS på Dreamlineren... spændende at se om SAS kan få SVG-IAH ruten til at køre her i efteråret når sommerferien er ovre.

20. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    0
    4
    Point:
    99
    Med Biz Only på ruten og ganske hampre priser, så er det nok ret begrænset hvor mange som booker ferierejser til IAH med SAS ;)

Del denne side