- Jeg gik ikke ind på selskabet status match. - Først opret medlemsskab af THAI. - På Thai's hjemmeside fandt jeg et afsnit om status match med en lang Q&A, og i bunden af denne Q&A kunne man tilmelde sig. - Hvis du har downloaded dit SAS kort, så sæt det ind i skemaet og send . - Jeg satte 3 nuller foran mit SAS medlemsnr. dermed blev ansøgningen accepteret, og svaret var at ansøgningen var accepteret og der ville komme en bekræftelse om nogle dage -
Dvs at billetter, som jeg måtte booke dags dato med afrejse efter jan/feb 2025 vil stå uden status frem til forlængelsen. Det er ikke heldigt i tilfælde af eventuelle af fly ændringer. Status skal helst give fortrin i sådanne situationer.
Jeg kan simpelthen ikke finde afsnittet om statusmatch på Thais hjemmeside. Kan du hjælpe mig lidt på vej?
Ja, det er netop den. @Jeblin : JEBLIN Når du vælger THAI er du efter alt at dømme inde på Thai´ s egen udvælgelse, altså ikke underlagt www.statusmatch.com firmaets bestemmelser.
Okay, tak. Ser dog ud til, at jeg nå nøjes med min senator indtil februar 2026. Fik en mail bekræftelse om, at min ansøgning allerede er under behandling - hvilet nok betyder, at jeg ikke kan få Thai guld, da jeg allerede har ansøgt én gang, som blev declined grundet mit senator statusmatch...
Ja. De fungerer dog lidt anderledes. 1) Det gælder en retur for en voucher 2) De er gyldige på hele netværket 3) De skal bruges indenfor et år 4) Du skal ret højt op i bookingklasse før de kan anvendes
Ref LH Senator forlængelser : Nu kommer de hurtigt efter hinanden. (se den norske søster insideflyer). Jeg sendte en mail igår til LH, at jeg ikke ville booke nye rejser efter feb25 før jeg fik min forlængelse. I dag kom der en en flot hilsen fra LH Chief Customer Officer om at forlængelse er hurtigt på vej.
Jeg har lige modtaget min forlængelse til februar 2026 her i eftermiddags. Ringede med det samme til Miles & More for at forsøge at opgradere min SWISS-billet fra ZRH til NRT til februar fra Business til First med de nyankomne eVouchers, hvilket godt kunne lade sig gøre
Det samme her, forlængelsen ankom idag. Jeg var lidt bekymret fordi et af mine 6 segmenter var med Helvetic Airways og der var en beretning her på forum om at det ikke tæller med. Jeg kunne ikke forstå det fordi Helvetic Airways er en wetlease, og det burde gælde som et hvilket som helst andet Swiss fly. Jeg skrev til Miles and More om det. Der kom ikke svar, men så tikkede forlængelsen ind i morges.
Jeg sad med præcis samme bekymring og skyndte mig derfor over til Thai. Nu kan jeg dog se at min Senator status er forlænget til 26, så alt godt!
Men kan du genoptjene status hos Lufthansa. Såvidt jeg ved, skal du flyve en del med lufthansa for at kunne optjene senator status.
Godt spørgsmål. Umiddelbart usandsynligt at jeg får forlænget min star alliance status nogle steder efter '26, da det primært er mine arbejdsrejser, som er skyld i statusoptjeningen - og det går ofte til mellemøsten med Qatar/Etihad, da LH bare sjældent er konkurrencedygtige (på pris og produkt).
Fik du din Thai ROP endeligt bekræftet. Jeg fik ingen mail, men checkede min TG profil og der ligger et flot kort med udløb 01dec2026, så min er endeligt accepteret.