har lige tjekket, og jeg har 2 eVouchers in min Miles&More-app .....og 4 styk i min Finnair-app, og -selvfølgelig- 0 fra SAS, som slet ikke hverken kan eller vil opgradere folk uden videre.
Fik en pronto fra Thai. Og Thai's voucer gælder en returflyvning . Men kun fra visse bookingklasser :-(
Står intet på min… endnu! Måske jeg først får når den bliver forlænget. Hvordan får man HON point, dem har jeg ingen af.
Ja, jeg har fået 240 HON points på mine 6 business billetter oveni de to andre kategorier, og min miles saldo kom op på 9790.
Men nulstilles saldoen ikke altid 31dec hvert år ? Og så må man møjsommeligt prøve at kravle op igen ?
Jo. Derfor også den flabede smiley. Der skal laves noget seriøst flyvning i december for at samle 5700 HON point op
Lidt hovedregning: du får 40 point på en flyvning og skal samle 6.000 på et år. Du skal altså op på 150 flyvning. Det er jo også en slat.
Ja, det er umuligt for en gammel pensionist som mig, og jeg jagter hverken HON eller Senator efter februar 2026. - Mine business billetter giver mig de priorities, som jeg kan glæde mig over.
Det er jo netop det dilemma, som mange af os har: Når vi rejser på de billige billetter, har vi brug for statusfordelene (fast track, adgang til lounge, ekstra bagage etc.). Men på de billige billetter får vi så få niveau point (status point eller hvad det nu kaldes i de forskellige programmer), at vi ikke kan genoptjene status. Når vi rejser på de dyre billetter på Plus / Business, så er mange af status fordelene allerede med i billetten (fast track, lounge, priority boarding, rimeligt med bagage). Og vi har ikke brug for fordelene ved at have status.
- Waw - det bliver nok det samme med mit kort. Så er jeg da i tvivl om jeg skal vente med at købe mine (Senator) GVA billetter. - Jeg har derfor lige i dette øjeblik søgt og straks fået status match til Thai (2 års Star medlemsskab) - det skal blot godkendes. - Det er jo ikke lovligt iflg Star Alliance Status Match firmaet at foretage 2 matches, så jeg vil nok lige informere om årsagen til mit Thai match, så må jeg se hvad de siger, måske smider mig helt ud.
Nogen der har erfaringer med forskelle mellem *G på tværs af de forskellige selskaber? Grunden til jeg spørger er, at jeg som EBG tidligere har fløjet med copa, men de var ofte rimelig rigide ift sædevalg, selv ved check in i lufthavnen. Forsøger altid at få gode sæder ved check in, men det lykkedes ikke særlig godt tidligere. Nu har jeg fløjet med copa to gange den seneste måned, to flyvninger hver gang da det jo altid er via PTY. Her har jeg brugt min senator status, og har fået ret god behandling. Er blevet flyttet til economy extra (blot ekstra benplads) eller nødudgang, efter eget valg, begge gange. Så studser over om der mon (uofficielt) forskelsbehandles på tværs af *A selskaber, altså om *G har forskellig værdi om man er senator, eurobonus, eller noget tredje...
Derfor jeg er stor fan af FlyingBlue - man optjener XP på baggrund af distance, ikke revenue eller med en åndssvagt lav % sats. Det betyder at man selv med flyvning på billige billetter kan optjene status, dermed fordele, men man får til gengæld færre award miles og kan derfor ikke købe sig til så meget yderligere. Og så er det meget simplere end revenue eller distance med %.