Er i SFO nu og på vej til Mexico City med AeroMexico. AeroMexico har efter 1.5 måned ikke fået opdateret i deres system at SAS er blevet et Skyteammedlem så valg af sæde, fasttrack og lounges måtte klares manuelt. I og med SAS har skiftet alliance så har de også skiftet terminal i SFO fra International G til International A og dermed nye muligheder. I terminalen er der et par lounges som kan anvendes, Golden Lounge og Air France´s, AF dog åbenbart kun hvis man flyver på Biz hjem. Lægger nogle billeder i næste uge af AF når jeg flyver hjem, her er lidt fra Golden Lounge
Mange tak for overblikket. Skal selv forbi SFO i næste uge, for første gang siden skiftet. Umiddelbart ser Gold Lounge ikke ud til at være en nedgradering fra United Club. Så AF loungen fungerer ligesom Polaris, at man skal være på business for at få adgang?
@Kenneth K når jeg læser på Skyteams hjemmeside, så burde man som Elite Plus (hvilket jeg antager du er) have adgang til AF loungen: " Lounge access for international First or Business Class ticket holders or SkyTeam Elite Plus Frequent Flyers traveling on an international flight operated by the following airlines (* exceptions may apply): " https://www.skyteam.com/en/lounges/...caItB2slgRDIpxo-7svqqWehw-aYLF4u4xdiSiGcsQVz)
Du har nok ret, jeg referere bare hvad jeg blev mødt med da jeg forsøgte at komme ind. Jeg tager lige fat i dem på mandag og får det klarificeret hvad der er op og ned. Vedr. Golden Lounge så er det vist kun når man flyver med AeroMexico den kan anvendes, jeg tror nok jeg hellere i fremtiden vil gå længere ud i gaten og så sidde hos Gotts Roadside ;-)
Det er jo en lille stjene med "exceptions may apply". Måske er det netop undtagelsen, at man skal flyve business for at få adgang?
Jeg har netop stået i samme situation i LAX ved AF Lounge (som i øvrigt er rigtig god) med EBG og en SAS Plus billet. De var også noget modvillige i at lukke os ind, trods at det fremgår af Skyteam's side at EBG/Elite Plus har adgang, når man rejser med SAS uanset klasse - og at jeg fik at vide at jeg skulle gå derhen ved check-in (eller KAL loungen). Til sidst blev vi dog allernådigst lukket ind. Vi nød god mad, vin, fint med plads og muligheden for et bad inden afgang. Den skulle vidst være åbnet i juni 2024. En lille gåtur fra 'hovedterminalen' men ikke mere end 5-10 minutters rask gang til SAS gaten.
Ingen problem med at komme ind i AF loungen på status, blev spurgt ved adkomst hvad min status var og sagde Diamond og så blev jeg lukket ind efter det obligatoriske scan af boardingkort.
Jeg var forbi i torsdags, og fik adgang uden problemer. Det væltede iøvrigt ind med SAS passagerer...