SAS er nu klar med den nye Business Class for Europa og Skandinavien. Se den her: https://insideflyer.dk/her-er-sas-nye-business-class/
Er det her en del af omlægningen til Business? https://loyaltylobby.com/2025/04/15...m-eurobonus-elite-members-from-april-23-2025/
Det er en del af at blive mere klar til SkyTeam og AF/KLM ejerskabet. I AF/KLM kan statusmedlemmer tage gratis bagage med uanset laveste eco billet. Så endnu et skridt i den gode retning
Der kommer også nyt mad i trolleyen til Economy - fik smagt denne burger som var ganske fin - de skal bare passe på ikke at varme den for meget, så sig det til dem at lige give den 2 min mindre
Ja, men der er et par "aber-dabei" 1) F.eks. min rute til GVA kører som regel med en A320 i vinterprogrammet (lastkapacitet til ski/snowboards), hvorimod en CRJ900 eller en EMBRAER som regel dækker ruten i sommerprogrammet, dvs en betragtelig forringelse af et business produkt seating wise. 2) Hvis en rute med en A320 får aircraft change til en CRJ eller en Embraer, får man så en downgrading compensation, måske i form af point ? Mindre kapacitet på en flyvning giver hurtigt en tætpakket kabine. 3) Jeg er forvent, flyver LX biz. Når LX opererer med en A220 (seats 2-3) så preseater jeg altid i venstre side, for på Swiss biz kan man sagtens køre med et seat blokket i venstre side. -- Det burde SAS også tilbyde, for selvom man mister kapacitet ved blokeringer og mister indtægt på flere economy seats, udlignes dette ved de ekstremt dyre biz billetter.
Du har ret i at det vil blive et issue med CRJ/ATR i sær. Der vil der ikke blive et sæde frit i den 2x2 konfiguration. Så der mister man bestemt en stor del af fordelen.
Ja, og med de skønne anretninger på dine billeder, vil der ikke være plads til en lille flaske, et glas og en kop.
Nu i aften 16apr kører Swiss LX1277 CPH-ZRH med en Embraer195 standard seatplan 2-2 ... På business er der blokket, således at biz kører config 1-1. Naturligvis bør SAS også have en config 1-1 i deres fremtidige business kabine på Embraer 195 samt CRJ900, alt andet giver ikke mening, ellers bliver det et andenrangs business produkt.
er der nogen, som ved, hvad der sker med de Plus-billetter, man har købt til efteråret - bliver de automatisk opgraderet til den nye business class?