Idag var jeg nød til at ringe til SAS for at få hjælp til at booke en bonus rejse, da man ikke længere kan gøre dette pr. mail. Stor var min overraskelse da jeg fik fat i en engelsk call center medarbejder, som heller ikke kunne hjælpe mig med bookningen. Der er 2 problemer med bookningen. Den ene er at jeg har en veninden som kommer fra Prag. Jeg kan godt finde en bonus billet PRG-CPH, men på CPH-RVN er der ingen ledige bonus billetter, og point prisen er sindsyg høj, men det er en anden sag. Hjemrejsen giver også problemer. Flyet fra RVN ankommer så sent til CPH at det kræver en overnatning. Her vil vi så benytte den ekstra dag i CPH, men det er ikke muligt at booke RVN-CPH uden at det bliver morgen afgangen fra CPH. Nogen gode ideer til hvordan jeg får booket den rejse, uden at det ender med 7 forskellige billetter?
Blot for at være sikker: Du skal rejse CPH-RVN, retur og veninden skal rejse fra PRG til RVN, retur. Og I skal gerne følges fra CPH til RVN, retur. Er det situationen?
Korrekt. Min rejse CPH-RVN-CPH (SK1988-SK1987) Min veninde's rejse PRG-CPH-RVN-CPH-PRG. (SK768-SK1988-SK1987-SK1761) Der er ingen bonus billetter på CPH-RVN, men der er på RVN-CPH Der er bonus billetter på PRG-CPH, men ikke CPH-PRG. På udturen er der gode forbindelser så PRG-CPH-RVN kan gøres samme dag. Hjemturen derimod kræver en overnatning i CPH, hvilket ikke er noget problem, hvis det ikke lige havde været for SAS booking system og kundeservice.