Hvis de seneste tal fra USA omkring indrejsende til US er retvisende, så kunne noget tyde på der er en nedgang. Og hvorfor skulle SAS ikke mærke dette også. 14% fald i oversøiske indrejsende til USA fra marts 2024 til marts 2025. Men, men Påsken faldt jo i marts i ‘24. Mon ikke det har betydning? Men det undrer mig at SEA er fjernet i vinterprogrammet. Den blev ikke annonceret som en sæsonrute
Det burde de være. Vi forudsætter, at alle ruter rammes lige hårdt. Og det er jo ikke sikkert, at SAS ruterne har samme fordeling på kundesegmenter, som alle andre ruter har. Men jeg kan ikke tro, at SAS går fri, når alle andre rammes.
Det 2 situationer er modsat rettede IMHO. I jordbær scenariet, er produktet jordbær, og selvfølgelig går man efter der hvor der er flest bær pr. plante. I SAS scenariet er produktet ledige fly sæder, og her vil jeg da heller gå efter et flyselskab med masser af ledige sæder end et hvor det er svært at finde et ledigt sæde. Dertil kommer at alle andre end flyselskaberne taler om en nedgang i rejser til USA på mellem 10-50%. At SAS udtaler at de ikke kan mærke nogen nedgang er ganske enkelt utroværdigt.