Fraset er der ikke er mange business bonusrejser at finde undtagen til USA, kan jeg dog give SAS et lille plus for deres nye site til at finde bonusrejser. Gør det relativt nemt og overskueligt. Man kan fx. se at det er stort set umuligt at få Business både ud og hjem (igen undtaget USA). Kan ikke finde den danske variant, men den Norske virker helt fint. https://future.flysas.com/no-no/award-finder
Jeg ved ikke om der er forskel på den danske og norske udgave af sitet, men når jeg tjekker det danske site kan jeg stort set ikke finde nogen bonusrejser fra USA. De få der er ligger, er alle indenfor de næste par dage, og før en udrejse billet. Dette passer meget godt med det billed jeg har haft af SAS businessbonus rejser de sidste par år. Det er relativt nemt at finde en billet den ene vej, men ikke retur, og skal man købe en oneway ticket kommer man hurtigt til at betale mere end hvad en returrejse vil koste.
Er der nogen der ved hvorfor Tokyo ikke er med på sitet når man søger efter business billetter? BKK er med, selvom der ikke er en eneste businessbonus billet, hverken ud eller hjem. Begge destinationer har bonus billetter i de andre klasser.
Så længe inventory kun opdateres én gang dagligt, så er redskabet ikke brugbart til at finde Business Bonus, da konkurrencen om pladserne - særligt til Asien - er meget stor. Jeg har lykkedes med at få Business Bonus retur til Tokyo her i påsken, one way hjem fra Bangkok til oktober og retur til Seoul i november, hvor jeg har fundet billetterne i den almindelige søgefunktion inden Awardhacks etc. Har lagt dem ud. Det tager tid og kræver man er fleksibel med datoerne, men der er billetter at få, hvis man er hurtigere end tredjeparts-siderne.
Jeg finder og booker masser af bonus billetter med SAS på business til og fra USA og alle destinationer. Det er bare med at være vågen.
Jeg bookede for et par måneder siden CPH-HND på biz med afrejse d. 6/12-25 og har siden da ventet på der kom en retur billet, men endnu uden held. For en uge siden fik jeg så booket BKK - CPH på biz d. 6/11-25. Skulle der derfor sidde en derude med en bonusbillet på biz på strækningen HND-CPH en 5-10 dage før d. 6/12 eller CPH-BKK en 5-10 dage før d. 6/11-25, som kunne være interesseret I at bytte med en af mine billetter, så er jeg åben for det.
Der er lige kommet en del business bonusbilletter til og fra USA i juli. Det har jeg aldrig set før. Skal vi gætte hvordan det går med USA bookinger om sommeren?
Lidt bekymrende observation – håber ikke, det er tale om den første stealth devaluation efter millionærkampagnen… Jeg har lige forsøgt at booke BKK–CPH bonusbilletter, men uanset hvad jeg gør, får jeg en fejl fra SAS’ hjemmeside. Hvis jeg søger CPH–BKK–CPH, er der to businessbilletter den 26. november BKK–CPH. (altså hjem fra BKK). Men hvis jeg søger BKK–CPH (eller BKK–CPH–BKK), er der intet – ikke bare at der ikke er bonusbilletter, der er slet ingen afgange med nogen som helst billetter for point. De vil ikke engang sælge mig en GO-billet til 800.000 point – der er bare intet inventory. Der kommer slet ingen afgange frem når man søge, uanset dato der vælges i hele hverken 2025 eller 2026. Det gælder kun ved point – hvis jeg vælger “penge”, er der masser af billetter. Det samme ser ud til at gøre sig gældende for ICN–CPH, men ikke HND–CPH – her vil de godt sælge en oneway fra Tokyo på point (ingen SAS BONUS selvfølgelig, men masser af dyre “BUSINESS FLEX” til 500.000+ point). Jeg kan se tidligere i denne tråd, at det er lykkedes andre at booke BKK–CPH oneway, og jeg har selv tidligere kunnet søge billetter frem. Så, what’s up? Siden siger: “Vi beklager, men noget gik galt under behandlingen af din anmodning.” når jeg forsøger at booke. Så måske er det bare SKIT, der slår til igen… eller en ny politik pga. de mange asiatiske point-millionærer? Mon SAS har blokeret alle pointrejser ud af BKK / ICN... det virker til at være tilfældet. Jeg synes også, jeg havde problemer med at fremsøge ICN–CPH-billetter i sidste uge, så jeg tror ikke, det er en helt ny ting. Ville det være positivt for os, der er baseret i EU, hvis SAS blokerer billetter fra Asien? Personligt ville jeg være ret irriteret over det – der er i forvejen en meget meget... meget lille chance for at finde bonusbilletter ud og hjem på business, som er tilgængelige samtidig. Men jeg har haft godt held med at booke den ene vej, når der var ledigt, og så finde en billet den anden vej senere. (Lykkes det ikke med SAS, så kan man altid finde noget via LifeMiles eller Avios). Nogle der har Insider viden her?
Jeg har ingen insider viden, men jeg får ofte den fejlmeddelse du ser. Når det sker er jeg nød til at genstarte min browser (clear cash og cookies) for at komme videre. Det hjælper desværre ikke på det ringe udbud af bonus billetter, men i det mindste kan jeg så se de få som er tilgængelige.
Lige en opdatering på Bonus billetter ud af ICN / BKK. Det viser sig at SAS ikke har de rigtige "tilladelser" til at sælge billetter fra Korea endnu (oplyser deres kundeservice). Derfor kan billetter fra ICN ikke bookes pt. (kun som retur billetter fra CPH). De forventer at det bliver muligt "i løbet af juni eller juli". Hvorfor billetter ud af BKK var spæret den anden dag er uklart - jeg syntes prøvede alle trick, inkl. SAS App og flere forskellige browsere på forskellige PC'er - det er virker nu.... Men nu er der selvfølgelig ingen bonus biletter.