Hej folkens Hurtigt spørgsmål: SAS kører nogle umiddelbart ret skarpe tilbud lige nu, men jeg tvivler på, at jeg når at bestille lige inden udløb i aften. Hvor sikkert/usikkert er det, at lignende gode tilbud kommer igen inden for det næste halve år?
Jeg ved ikke om SAS' Friends and Family kampagner matcher de nuværende tilbud, men den kampagne har netop været her for omkring en måneds tid siden, så der går nok lidt endnu før den vender tilbage
Hvorfor skulle der ikke komme gode tilbud i fremtiden? Hvis du er bekymret for, om SAS går konkurs i nærmeste fremtid, hjælper det vel alligevel ikke at have købt billetterne billigt Og hvis SAS har held med at drive firmaet videre med ny ejerkreds (hvilket vi vel allesammen håber), er de nok lige så interesseret som altid i at sætte konkurrencedygtige priser og jævnlige, attraktive kampagner?
SAS har absolut fine priser på visse afgange pt. Men av hvor bliver jeg ærgerlig, når jeg kan se en besparelse på cirka 30%, ved at starte ud fra Arlanda. Vi ville booke en t/r til BKK (ikke bonusrejse). Men vi skal give 30% ekstra i Business for at flyve CPH-BKK-CPH. Men ARN-CPH-BKK-CPH-ARN koster 30% mindre. Forhørte mig hos SAS, men intet at gøre. Det er for så vidt intet problem at flyve ud af ARN, men det gør mig frygtelig skuffet - plus besværligt og tidsspilde. Det er præcis samme flyver mod BKK.
Helt enig. Eneste fordel er, at du tjener ekstra bonuspoint. På udrejsen er du naturligvis nødt til at starte i ARN. Men på hjemvejen kan du måske stå af i København.
Tak for input Henry. Kan der ikke blive et issue? At bagagen forsætter til ARN? Eller kan man sige ved checkin i BKK, at man stopper rejsen i CPH? Funker det tror du?
Dels kan du jo booke et billet med langt ophold i København på hjemvejen - og så kan du sige, at du skal bruge bagagen dér. De to største problemer: SAS er begyndt at "jagte" folk, der ikke bruger hele billetten (har jeg hørt, at SAS selv påstår). Jeg kan ikke vurdere om det er et reelt problem. SAS har lovet at fragte dig til Stockholm - så hvis dit fly fra BKK til CPH bliver aflyst, kan SAS altid vælge at give dig billet på et fly til Stockholm (for det er jo dér, du skal hen. Kan I se andre problemer?
Der findes jo generelt no-show politikker - og tilhørende gebyrer. Men det afhænger nok meget af flyselskabet hvor meget de gør i praksis - og afhænger nok også om man er serie-"forbryder" eller det sker en enkelt gang. Ift. priserne er jeg enig i, at det er irriterende - men forstår da godt, at SAS ikke vil give en billigere pris fra CPH uanset. Det er jo et bedre (og dermed højere værdisat) produkt at kunne flyve direkte fra CPH, end at skulle flyve med mellemlanding fra ARN. Jeg har engang spurgt TAP om de gjorde noget, og der var svaret nej - så jeg endte med at købe en billet fra Madeira til Azorerne via Lissabon, fordi det var meget billigere end Madeira til Lissabon. Og så brugte jeg ikke benet til Azorerne (desværre, for har stadig aldrig været der...).
Som Jeblin skriver, så er direkte fly meget værdssat - og dermed også prissat. Du kan se det hos næsten alle flyselskaber. Hos SAS er det ofte også en hel del billigere at starte/slutte din rejse i Tyskland end i CPH, selvom det er samme fly fra CPH til den endelige destination. Om det ligefrem er besværet værd at skulle lægge en ekstra tur til/fra fx ARN til en i forvejen lang rejse, er jo op til den enkelte at vurdere.
Tak for jeres input. Det burde ikke være et problem, at man i "hjemrejse lufthavnen", oplyser at man skipper sidste ben, og bagagen skal af i CPH...meeeen ved ikke om jeg vil satse på det går. Men samtidigt kan jeg "spare" cirka 15.000 DKK ved at tage den over ARN.
Jeg gør det ofte, og har en tur igen her i oktober til Californien og den starter og slutter i Oslo for jeg er træt af at Danskerne skal betale overpris.
Har just talt med SAS igen - ville lige give det et sidste skud. Men nix… de kan og vil ikke gøre noget. Fair nok. Nu har jeg prøvet. Det ender nok med en Qatar el. Air France flyvning i stedet. De har pt. gode priser i Business. Igen cirka 30% billigere end SAS. Fra Cph. Men flyver du så reelt fra Oslo og retur? Eller skipper du de segmenter - og hvordan i såfald?
Slightly off-topic: er der en god forklaring på hvorfor jeg kun kan finde Business Smart billetter på e.g ARN-CPH-MIA, men også kan få Business Pro hvis den kun hedder CPH-MIA?