Sørg for at have en Chrome browser hvis du vil bruge SAS internet på en flyvning med SAS.

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af frank123, 14/9/25.

Tags:
  1. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    "Synes godt om" modtaget:
    397
    Point:
    63
    På turen til Seoul i fredags, måtte jeg undvære internet da login fejler. Tilsyneladen kræver det en Chrome browser for at man kan logge på SAS internet. Sådan en har jeg ikke på nogen af mine devices, så jeg kan ikke sige med 100% sikkerhed om det vil have løst mit problem. Men fakta er at både Safari og Firefox browserne giver en login fejl.

PENSIONISTEN, Kenneth K, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,213
    5,171
    Point:
    113
    Tak, det er et rigtig godt tip! Jeg har altid undret mig over, hvorfor jeg ikke kunne komme på med min Mac, mens der ikke var problemer med min iPhone.

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    3,014
    Point:
    113
    Jeg var de sidste par gange haft store problemer med internet hos sas. Det har dog virket tidligere med Firefox. De sidste par gange har jeg pointeret et over for stewards, men de kan ikke hjælpe og siger bare, at vi nok er udenfor deres coverage zone - hvilket nok bare er et standard svar.
    Må prøve i Chrome næste gang..

Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Det er også standard svar hos andre selskaber.

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. Kenneth K

Kenneth K SAS LTD, Hyatt Globalist og ikke meget andet

Beskeder:
    1,247
    4,834
    Point:
    113
    Ufatteligt at kunderne skal tvinges til at bruge en bestemt stykke software for at få adgang til noget som i dag opleves som noget der skal være tilgængeligt.
    Især er det kritisabelt at det er Chrome som skal bruges da Chrome er et stykke googlesoftware som ikke er kendt for at sætte eller respektere brugernes privatliv særligt højt. Det samme er tilfældet på SAS hjemmeside som der også er store problemer med hvis man formaster sig til at anvende software som beskytter ens egen computer mod tracking og sporing.
    For SAS og andre flyselskaber er det ene og alene muligheden for at få så meget data som muligt fra kundernes brug af deres hjemmesider der gør at de anbefaler Chrome.
    De sidste mange gange jeg har fløjet med SAS´s A330 til SFO og retur har det nærmest været standard at deres internet ikke har virket, hvilket burde udløse en form for kompensation til kunderne.

Beaglen, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Coverage zone og login in fejl er 2 forskellige ting. Når man er uden for coverage zone'en så får man slet ikke login skærmen. Ved login fejl, får man en rød/orange fejl besked når man forsøger at logge på internettet. En anden måde at se forskel, er at man godt kan bruge SAS app'en uden at man er logget på internettet, men alt ud over SAS egen websites er no go. Er man uden for coverage zonen er der intet der virker.

Firefox har også tidligere virket for mig, men næsten hvergang der kommer en opdate, er der forældet teknologier som bliver disablet. Man kan normalt enable dem igen via about:config. Man skal bare finde den rette parameter :)

Henry, jespersm og Jeblin "Synes godt om dette"
  7. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Med den seneste update af SAS website er mange af de problemer jeg tidligere havde forsvundet, så jeg vil ikke give dig helt ret i at de forsøger at høste data. Problemet er nok nærmere at de er langsomme til at opdater deres systemer. Det betyder så at når "sikre" browser som Safari og Firefox disabler forældet teknologier, så holder websites op at fungere. Om login på fly internet kommer til at virke for alle browser, før de skifter til elon's sattelitter må tiden vise. Jeg kan godt have min tvivl.

Vedr. A330, så tror jeg faktisk slet ikke at der er internet i SE-REH, og den blev en overgang ofte brugt på CPH-SFO. Af en eller anden grund er det dog et af de få SAS fly, som jeg aldrig har prøvet, så om der er internet ombord ved jeg faktisk ikke.

Senest redigeret: 15/9/25
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Jeg havde så det helt modsætte problem. Jeg kunne simpelthen ikke søge billetter frem i SAS for Work indtil jeg prøvede Firefox...

Nå ja, og så wifi CPH-FAE virkede i intet mindre end 10 minutter. Angiveligt følge piloterne fordi der er et kendt problem på den norske vestkyst, og tjah, så snart man er forbi det, er man vel udenfor coverage. Ikke de bedste 39 kr spenderet.

Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Kenneth K

Beskeder:
    1,247
    4,834
    Point:
    113
    Til min store overraskelse virker internettet faktisk på dagen flyvning fra SFO og på Safari.

Senest redigeret: 15/9/25
    T4L, PENSIONISTEN, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Hvor meget blev du flået ud over betalingen for bagagen?;)

Kenneth K og THammer "Synes godt om" dette.
  11. Kenneth K

Beskeder:
    1,247
    4,834
    Point:
    113
    Sorry, skulle have stået flyvning, har rettet nu.

Skulle betale $360 for overvægt på 4 styks bagage.
    IMG_0835.jpeg

T4L, PENSIONISTEN, jespersm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    797
    2,355
    Point:
    93
    Urimeligt! Billedet viser jo kun en gennemsnitamerikaners håndbagage :)

PENSIONISTEN, Erwin Lansing, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. ScandinavianTraveler

ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

Beskeder:
    121
    375
    Point:
    63
    Jeg har tidligere haft problemer med login-funktionen på laptoppen, men der virkede det at cleare cookies efter anbefaling fra cabin crew. Det kan åbenbart skabe problemer, hvis man tidligere har været logget på SAS wifi med samme device.

PENSIONISTEN, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  14. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Alle cookies cleares hvergang jeg lukker min browser ned, så det er ikke det som var problemet hos mig.

Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  15. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Så fik jeg endeligt svar fra Diamond mail. De skriver bare at de har sendt problemet videre, da login skal virke med andet end Chrome, samt at hvis jeg har betalt for internet adgang, så kan jeg få pengene refunderet ved at lave et claim via et medsendt link. Det sidste er lidt komisk eftersom jeg er Diamond member og fløj Business.

Udover det så jeg på CNN i går, at elon's starlink sattelitter ikke ligefrem er de mest stabile. Over de sidste par mdr. skulle der have været utallige rapporter om timelange udfald på internet via dem. Det lover jo godt for SAS nye fly internet. :mad:

16. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Flere selskaber bruger Star Link. Eksempelvis Air France

17. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Det gør jo ikke ligefrem problemet mindre.

Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Helt enig. Min tanke var bare, at SAS's konkurrenter ikke nødvendigvis står i en bedre situation. Men som passager, er det da rigtigt træls, ikke at kunne bruge tiden fornuftigt på en længere rejse.

Kenneth K "Synes godt om" dette.
  19. Kenneth K

Beskeder:
    1,247
    4,834
    Point:
    113
    Fløj til SFO i søndags på en A350 og spurgte både i gate og ombord om wifi var oppe at køre, ingen vidste det og ingen var tilsyneladende interesseret i det.
    Forsøgte adskillige gange at logge på men uden positiv resultat på noget tidspunkt, selv kaptajnen havde problemer med deres ude i cockpittet.
    Login siden fejlede flere gange og ville ikke engang vise siden hvor jeg skulle skrive credentials.
    Jeg er simpelthen ved at være noget træt af SAS´s IT afdeling.
    Efter landing i SFO fløj jeg til Seattle med Alaska Air, behøver jeg at nævne at deres Wifi virkede upåklageligt....

Jeblin, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  20. mifira

mifira Aktivt medlem

Beskeder:
    47
    161
    Point:
    33
    Fornyligt oplevede jeg på en flyvning fra Toronto, at det hjalp at glemme wifi netværket og logge på igen. Jeg ved ikke om det var et enkeltstående tilfælde.
    NB: Det var på en iPhone med safari i seneste beta version.
    Ellers har det tidligere lykkedes mig at komme på ved at bruge DuckDuckGo.

Del denne side