Revolut Ultra

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Magnus, 24/6/23.

1. Magnus

Magnus VIP medlem

Beskeder:
    111
    "Synes godt om" modtaget:
    340
    Point:
    63
    Revolut har netop annonceret deres nyeste medlemsniveau Ultra, der ligger over Metal.

Niveauet inkluderer:

- Priority Pass
    - Dækning for rejseaflysning
    - Platinkort (med express levering)
    - 0,1 - 1 % cashback
    - 5 % cashback første måned for personer på venteliste
    - Prioriteret medlemservice (nu inklusiv telefonservice)
    - 15.000 DKK gebyrfri hævning
    - 5 revolution <18-konti
    - Mulighed for Revolut Pro-konto for freelancere
    - Forsikringer i hverdagen
    - Ubegrænset udenlandsk valuta
    - Rejseforsikring
    - 10 kurtagefri aktiehandler (herefter 0,12 %)
    - 0,49 % kryptogebyrer
    - 1,49 gebyr på handelsvarer
    - FT Premium Digital
    - WeWork (3 gratis pas)
    - ClassPass (20 kreditter)
    - NordVPN Complete
    - Freeletics abonnement
    - Sleep Cycle Premium
    - Tinder Gold
    - Picsart Gold

Pris: 5.175 DKK årligt (intopris på 4.500 DKK) eller 450 DKK månedligt (375 DKK første tre måneder).

Umiddelbart et rigtig godt abonnement, hvis man bruger mange af fordelene.

Eksempel for et år:
    Cashback: 0 - 5.175 DKK. Realistisk er nok 500 DKK for de fleste. (Vil kræve forbrug i NON-EU valuta på over en halv million eller fem millioner i DKK for fuld cash back)
    Priority Pass: 3.200 DKK
    FT Premium Digital: 3.000 DKK
    NordVPN Complete: 450 DKK
    Freeletics: 550 DKK
    Tinder Gold: 1000 DKK
    Picsart Gold: 600 DKK

I alt: 9.300 + besparelser på handelsomkostninger.

Realistisk ser har de fleste her nok ikke brug for nogle af de inkluderede abonnementer udover Priority Pass. Og så er værdien hurtigt nede på 3.700. Jeg har et metal abonnement, der koster 1.000 DKK årligt, som jeg henter hjem på cashback og besparelser i valutaveksling. Jeg har SK Guld og flyver næsten altid med Star Alliance så priority pass har meget begrænset værdi for mig. Herudover kommer Revolut metal med "Smart Delay", der giver lounge adgang, hvis et fly er mere end en time forsinket.

Nogen, der har tænkt sig at opgradere?

asf, Erwin Lansing, Nicki Lolk Sørensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Thorbjoern

Thorbjoern The flying German

Beskeder:
    620
    1,870
    Point:
    93
    Jeg kommer ikke til at opgradere.
    Prisen er for høj i forhold til hvad jeg får ud af det med “mit forbrug” :oops:

Henry "Synes godt om" dette.
  3. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,308
    7,077
    Point:
    113
    Der er lavet en del om, siden det blev lanceret. Her er der mere info: https://www.revolut.com/da-DK/our-pricing-plans/

Jeg sprang for et par måneder siden på Ultra. Flere RevPoints og gratis lounge-adgang gjorde det attraktivt.

Senere fandt jeg ud af, at der - som @Magnus også nævner - kan være stor værdi i de andre ting, der følger med.

Jeg har gratis NordVPN - det betalte jeg tidligere 26 kroner pr. måned for - nu får jeg en større pakke.

Wolt+ tør jeg ikke tilmelde mig - så ender jeg bare med at spise for meget junkfood :)

Det modarbejder også abonnementet på Freeletics, som jeg bruger cirka hver anden dag. Det har rent faktisk fået mig til at træne! Utrolig simpelt at bruge, og man kan indtaste, om man træner inde eller ude og hvilke redskaber man har. Jeg kan ikke helt gennemskue, hvor meget det er værd - det er på den anden side nok ikke noget, jeg ville købe, hvis det ikke fulgte med.

Det sidste, som jeg er virkelig overrasket over værdien af, er ClassPass. Man får automatisk 20 kreditter hver måned, som så vidt jeg kan regne ud ikke kan overføres til næste måned. Det gælder altså om at få dem brugt! Der er mange ting, der koster mere, og så kan man tilkøbe, men det er jeg for nærig til. Første måned besøgte jeg https://www.cphfloat.dk/ og lå en time i en saltvands-'pod'. Sjov oplevelse! Bagefter så jeg, at det normalt kostede 650 kroner. I anden måned har jeg fået 30 minutters massage hos Vida Massage Studio af en argentiner, som nok gav den bedste massage jeg nogensinde har fået. Han nævnte, at det normalt koster 600 kroner, men at han kun får 450 gennem ClassPass. Og på torsdag skal jeg så prøve akupunktur, fordi... hvorfor ikke? ClassPass gælder i store dele af verden, så når jeg får 20 nye kreditter i slutningen af februar, skal jeg have kigget på, hvor jeg skal bruge dem i USA, når jeg igen skal på tur. Der var et sted, hvor jeg kunne få spray-tan for fire kreditter :D

Man kan også få eSim med 3GB om måneden. Det har jeg ikke prøvet endnu, men det kunne jeg da godt finde på, hvis jeg skal en weekend til et sted, hvor 3LikeHome ikke gælder.

Jeg er foreløbig ret godt tilfreds!

Offlyer, Erwin Lansing, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Magnus

Magnus VIP medlem

Beskeder:
    111
    340
    Point:
    63
    Spændende at høre, at du har prøvet det. Jeg er selv gået den anden vej og nedgraderet til standard, da jeg slet ikke brugte metal-fordelene nok.

Men jeg skulle da vist have brugt Class pass, da jeg havde adgang. Hvor mange kreditter brugte du til de forskellige behandlinger?

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,308
    7,077
    Point:
    113
    Float: 20 kreditter
    Massage: 19 kreditter
    Akupunktur: 9 kreditter

6. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Spændende koncept. Men godt nok en hamper pris. Og som så meget andet så er det jo den personlige værdi der skal være gældende. For mit vedkommende kan jeg ikke få til at balancere - og jeg vil da få stress af at brude de 20 kreditter hver måned :)

tbh, Erwin Lansing, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Er pointen med saunagus og pilates netop ikke at få stress? :D

Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  8. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Jeg har 10 kreditter per måned via mit revolut metal kort - så ikke nok til massage. Dog kan jeg købe 10 ekstra kreditter for 149 kr, hvilket specielt er interessant såfremt massøren får 450 kr for 20 kreditter. Jeg har overvejet at bruge dem til bouldering der koster 4 kreditter.

9. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    :D JO. Men hvis jeg skal nå at presse det ind d. 31 om eftermiddagen hver gang - så bliver det sgu et stress moment. Så vil jeg hellere drikke pengene op :p

10. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Det var også pga. RevPoints jeg hoppede på Metal. Eller ikke så meget RevPoints, men at de kan oversættes til FlyingBlue, som er langt mere værd for mig end Eurobonus med et SAS MC.

Gratis udbringning, men kun indenfor 5000m. Jeg vil skyde på, at selv den nærmeste tankstation er over 4km væk. Farvel og tak.

Tak for dette hint! Fitnesscentre bliver aldrig mig, så jeg havde ikke kigget nærmere på ClassPass, men har nu opdaget de har mere end det. Jeg har "kun" 10 credits, som ikke kan overføres, som vel er fint nok for "gratis" credits gennem kreditkort. Ekstra credits koster 12,50 kr., så for en enkel credit mere (og 44 kr retur med det offentlige) blev det til en dejlig 45 minutters infrarøsauna. Det bliver ikke sidste gang!

Nj4220, Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om dette"
  11. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    766
    1,393
    Point:
    93
    Er I stadig glade for jeres Revolut metal abonnement? Jeg overvejer lidt at købe metal, bl.a. pga. classpass hvor der er mange muligheder i København.

Samtidig vil jeg opsige min SAS mastercard, da de har lukket for mange "huller" der gjorde pointoptjening nem (Mobilepay, overførsel til Revolut, Lunarway, etc.), så forskellen vil kun være 600 kr. om året ekstra, og dem forventer jeg hurtigt at tjene hjem i saunagus :)

12. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Jeg har nedgraderet for en stund. Det hsr virkelig været en devaluering for mig med rev points i stedet for cashback, men jeg har da nu nogle rev points til at toppe up til avios eller flying blue miles..
    Jeg kunne godt falde i fælden igen, afhænger af hvor meget jeg køber for i anden valuta, og hæver kontanter.

13. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    766
    1,393
    Point:
    93
    Jeg har lige sammenlignet Revoluts rejseforsikring med Nordea Mastercard Platinum og Lærerstandens Brandforsikring. Hold da op hvor har Revolut/Xcover dårlig dækning. Den ville jeg aldrig stole på som primær forsikring.

Derudover, så er ClassPass credit priserne for sauna i København steget fra 5 til 7-10, så hvor det før gav 2 sessions om måneden, er det nu kun 1.

1 revpoint pr. 15 kr. er heller ikke meget, når man konverterer til EuroBonus.

På den baggrund dropper jeg nok metal. De andre subscriptions siger mig heller ikke så meget.

14. Lars87

Lars87 Medlem

Beskeder:
    36
    91
    Point:
    18
    Jeg synes stadig at Bank Norwegian er den bedste kreditkort vi har. God dækning i hele verden, den er gratis, du optjener Norwegian points, og du kan tilknytte den kortet til din SAS bruger hvor du kan os optjene SAS punkter nogle steder.

Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  15. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    766
    1,393
    Point:
    93
    Så vidt jeg kan se, kan man kun optjene 750 kr. i rabat om året, ved det maksimale forbrug på 150.000 kr.

Til gengæld faldt jeg lige over Revoluts pocket tilbud, hvor man kan sætte penge ind, og modtage points i stedet for renter.

Ved 200.000 kr. får man 36.000 revpoint om året, som kan byttes til EuroBonus/Flying Blue/Avios m.m. Ved 300.000 kr. får man 64.000 revpoints.

Point udbetales dagligt, og man kan hæve pengene når man vil. Måske et interessant alternativ til de lave renter.

Attached Files:

tbh, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  16. Lars87

Lars87 Medlem

Beskeder:
    36
    91
    Point:
    18
    Selvfølgelig er det en ulempe med den maksimale grænse, men kortet har stadig en rigtig god point-per-krone-kvote. Og eftersom du ikke skal betale et månedligt gebyr, er det stadig et godt kreditkort at have, alene på grund af den gratis rejseforsikring.

Du kan også altid supplere med et SAS EuroBonus-kort, som du så kan bruge til at optjene point.

Jeg har BK Kreditkort nu i 3 år og har altid været glad for en gratis rejse til f.eks Nice p.g.a det optjente point + skulle ikke betale for en rejseforsikring til alle mine rejser :)

17. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    398
    Point:
    63
    Hvordan gør man lige det? Jeg synes ikke jeg kan finde det noget sted.

Del denne side