Refundering af returbillet ved SAS Go Pro, hvis jeg bruger bonus hjem?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kornbek, 31/8/25.

1. Kornbek

Kornbek Nyt medlem

Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Hej alle,

Jeg står i en lidt speciel situation:

Jeg skal en tur til New York. En enkel billet ud koster ca. 10.000 kr., mens en returbillet koster 8.000 kr..

Jeg har dog mulighed for at bruge 50.000 point på en bonusbillet hjem på Business.

Mit spørgsmål er derfor:

Hvis jeg booker en almindelig returbillet hos SAS Go ud og vælger GO Pro på returflyvningen, kan jeg så få refunderet returdelen, når jeg er kommet derover

Nogen der har erfaring med dette hos SAS?

På forhånd tak!

Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Det kan du ikke, da prisen på udrejsen er baseret på en returrejse.
    Såfremt du gerne vil have business bonus billetten hjem, så kan du evt. kigge om du kan booke din returrejse med hjemrejsen på en billigere dag længere ude i fremtiden, og så lade være med at bruge den. Men du får ikke pengene retur.

Henry og THammer "Synes godt om" dette.
  3. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    797
    2,355
    Point:
    93
    Man kan booke en (billigere) returbillet og så undlade og bruge hjemrejsen. Men det giver nok problemer, hvis man i stedet booker en bonusbillet til hjemrejsen. Jeg ved af erfaring, at hvis man har dobbeltbooket, så sletter de automatisk den ene billet uden varsel.

Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Så det betyder, at hjemrejsen på den betalte billet skal være på en anden dag?

jespersm "Synes godt om" dette.
  5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Alle kloge medlemmer af dette forum:

Hvis budgettet er: En returbillet (8.000 kroner), 50.000 bonuspoint + Skatter og afgifter på bonusbilletten

• Hvad siger I til at bruge bonusbillettens point + skatter og afgifter på en opgradering i stedet for? Kan det gøres billigere?
    • Kunne det være fornuftigt at købe returbilletten på Plus (som nok hedder noget andet til den tid) og så opgradere derfra til Business?

Del denne side