Næste stop i min rejsekalender bliver den tjekkiske hovedstad. Restaurant- eller andre anbefalinger modtages gerne!
Der er så mange (bar)restauranter, som serverer rigtig fin lokalt mad, at det er svært at fremhæve en enkelt. Jeg var dog meget glad for Pivovar Cvikov da jeg boede på Radisson i Prag 2 et par dage i efteråret. Men hold dig fra de mest turistede områder er nok det allerbedste råd. Det er ikke mange hundrede meter den anden vej, før prisen falder med det halve og kvaliteten stiger med det dobbelte. Der er en del retter med kød og sovs med knedlík (brødagtige skiver, som det mest kendte Guláš eller Svičková, eller prøv en lagret ost (Hermelin) eller i den sunde ende indbagt ost med fritter (Smažený sýr). Husk at snuppe en lokal øl fra en af de mange, mange mindre bryggerier til og ikke kun Budvar (aka Budweiser) eller Urquell.
Lidt sightseeing billeder efter mit besøg: Og så har jeg også en restaurantanbefaling hvis man trænger til lidt noget andet end den lokale mad. Denne udmærkede Pho på den vietnamesiske restaurant Old Hanoi https://www.oldhanoi.cz/ varmede rigtig godt midt på en kold sightseeing day.