Har i dag modtaget hvad der i første øjekast ser ud som en mail fra SAS, afsenderadressen + det ubehjælpsomme sprog afslører at det er endnu et af disse forsøg på at narre kortoplysninger ud af folk.
Den har jeg også fået. Jeg faldt over 3 oplagte ting: Mailen indeholdt hverken mit navn eller EuroBonus nummer afsender adressen var ikke en SAS adresse Jeg havde ikke hørt om et SAS jubilæum, som der henvises til Men jeg skulle da lige tjekke, om jeg kunne få 5.000 bonus point, så jeg gik ind på min konto via SAS siden. Og der var slet ikke noget tilbud om at få 5.000 bonuspoint.
SAS ville da aldrig nogensinde forære noget som helst væk. Selv deres arrangement for de mest loyale (=betalede) kunder med præsentation af deres nyeste tiltag, skal vi betale for med points. Så dén hoppede jeg slet ikke på - heldigvis.
En af mine venner fik en "e-mail fra PostNord", hvor de bad om 11 kroner og 20 ører fordi pakken fra udlandet var underfrankeret. Hans svar var: Det er helt klart svindel. Hos det selskab vil man aldrig slippe så billigt.