Hej kloge rejsemennesker Noget jeg tit har undret mig over, som I med insider-viden måske kan hjælpe med. Jeg er lige kommet hjem fra Barcelona. Ud med SAS og hjem med Norwegian. Samlet billet købt via ticket.dk (OTA billet) I det øjeblik billetten var dannet med billetnummer og ref. nummer kunne jeg finde bookingen på sas.dk. Her kunne jeg tilføje bagage, fast track, lounge etc - ja alt, så længe jeg ville betale for det. Dejlig nemt. Dog hos Norwegian når jeg loggede ind, så kunne jeg ikke hos dem tilkøbe hverken sæde, kuffert olign. Heller ikke ved online check in kunne jeg tilkøbe feks kuffert. Her kom beskeden bare at jeg skulle tilkøbe det via det rejsebureau jeg havde brugt (de skulle så have 850 kr for 1 kuffert en vej) så det var billigere at tilkøbe den i lufthavnen ved check in. Mit spørgsmål går på - hvorfor er SAS så fleksible/smidige, mens Norwegian gør det så svært for kunden? Jeg ved godt de helst vil have man køber billetten direkte hos dem, men jeg forstår ikke at Norwegian ikke giver samme mulighed som SAS. Det er ikke brok, men blot nysgerrighed på om der er en fordel for Norwegian ved at være så "besværlig" med OTA billetter. På forhånd tak
Jeg synes at det er et interessant spørgsmål, som du bør stille videre direkte til Norwegian. Umiddelbart burde Norwegian jo være interesseret i at kunne yde den samme smidige og lette service ligesom konkurrenten SAS og det er derfor heller ikke noget at Norwegian bør sidde overhørigt, for ellers ved man jo godt hvor kunderne hellere vil være. Det så sagt, så anbefaler jeg som altid ud fra et juridisk synspunkt at købe billetter direkte hos flyselskabet, frem for et OTA hvor man nemt bare bliver kastebold mellem flyselskabet og OTA hvis der skal laves ændringer eller hvis der sker noget uventet på rejsen.