@Flemming Poulsen - fin artikel!
1) er enig med dig i morgenafgangen fra HKG er skidt, men hvis man satser på "lokale", dvs. Shenzhen/Hong Kong området, så er det vel optimalt, de tager afsted tidligt om morgenen og er i Europe eftermiddag og kan tage videre med SAS til deres endelige destination, hvis det ikke er i ARN.. - men omvendt, for kunder der kommer den anden vej fra, er det en spildt dag...
2) at satste ALT på et bræt og udvide og udvide mod USA virker også lidt meget, med Boston, Miami, Los Angeles osv - men på den anden side, Finnair har jo haft successformlen med porten mod Østen, så måske det er vejen frem og måske betalingsvilligheden mod USA er højere end mod øst...
3) Fuldstændig enig i "hub eller ikke hub", som sagt før, det kan godt være, at svenskere og nordmænd ønsker at der skal gå flere lokale fly, men så må de også støtte op om det og omvendt, så have en hub og forsvare den og fylde feeder fly op også ret vigtigt..
4) Asien, i Indien er der jo Air India som partner, kan ikke tro, at der ikke er forretning i en direkte flyvning, hvis priserne er rigtige og hvis der endvidere er hurtig omstigning til USA, så vil inderne også kunne bruge CPH, som Hub til USA flyvningerne.. - Seoul, well, den kan vel næppe holdes op af Mærsk og Korea som turistland, er vist lidt længere ud i fremtiden!
Så ja, spændende og godt det ikke er mig der sidder og skal regne ud, hvad er bedst...
Click to expand...