Nye SAS langruter? Gæt og vind

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Flemming Poulsen, 16/8/15.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,911
    Point:
    113
    @Flemming Poulsen - fin artikel!

    1) er enig med dig i morgenafgangen fra HKG er skidt, men hvis man satser på "lokale", dvs. Shenzhen/Hong Kong området, så er det vel optimalt, de tager afsted tidligt om morgenen og er i Europe eftermiddag og kan tage videre med SAS til deres endelige destination, hvis det ikke er i ARN.. - men omvendt, for kunder der kommer den anden vej fra, er det en spildt dag...

    2) at satste ALT på et bræt og udvide og udvide mod USA virker også lidt meget, med Boston, Miami, Los Angeles osv - men på den anden side, Finnair har jo haft successformlen med porten mod Østen, så måske det er vejen frem og måske betalingsvilligheden mod USA er højere end mod øst...

    3) Fuldstændig enig i "hub eller ikke hub", som sagt før, det kan godt være, at svenskere og nordmænd ønsker at der skal gå flere lokale fly, men så må de også støtte op om det og omvendt, så have en hub og forsvare den og fylde feeder fly op også ret vigtigt..

    4) Asien, i Indien er der jo Air India som partner, kan ikke tro, at der ikke er forretning i en direkte flyvning, hvis priserne er rigtige og hvis der endvidere er hurtig omstigning til USA, så vil inderne også kunne bruge CPH, som Hub til USA flyvningerne.. - Seoul, well, den kan vel næppe holdes op af Mærsk og Korea som turistland, er vist lidt længere ud i fremtiden!

    Så ja, spændende og godt det ikke er mig der sidder og skal regne ud, hvad er bedst...
     
    tbh, Rikke Haugen Olsen, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    797
    "Synes godt om" modtaget:
    2,355
    Point:
    93
    Mine bud:

    CPH-Boston
    CPH-Teheran
    ARN-San Francisco
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,911
    Point:
    113
    Fedt, Teheran! Det gad jeg godt prøve! :)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    ARN/OSL-MSP
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,838
    Point:
    113
    Vildt bud. Jeg gad virkeligt godt en tur til Iran; ville være enormt spændende (chancen for min kone ville med er nok meget tæt på nul desværre). Iran Air har en del destinationer i Europa, men dels er de er vel til at konkurrere med og dels er der vel værdi i at få nogle europæiske selskaber til at flyve derned også.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  6. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    797
    "Synes godt om" modtaget:
    2,355
    Point:
    93
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,911
    Point:
    113
    Men altså:

    3 IKA Tehran 33.886
    4 BOS Boston 33.819
    5 ICN Seoul 32.209

    Ikke meget der skiller de 3 destinationer, men ja, det kunne jo også se ud som, at MIA var en oplagt kandidat:

    Nr. IATA Destination PAX
    1 MIA Miami 57.240
    2 HKG Hong Kong 40.033

    HKG, servicerer de jo ud af Sverige (indtilvidere..)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,751
    "Synes godt om" modtaget:
    27,071
    Point:
    113
    Så med rygterne:

    1 - Ruten fra CPH-MIA (eller at Oslo får denne)
    2 - HKG flyttes fra ARN til CPH
    3 - ICN starter op fra CPH

    Så må næste være Tehran eller Boston :)
     
    Kristjan og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  9. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    CPH-MIA
     
    Kristian og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  10. Kenneth K

    Kenneth K SAS LTD, Hyatt Globalist og ikke meget andet

    Beskeder:
    1,247
    "Synes godt om" modtaget:
    4,834
    Point:
    113
    Jeg tror stadig at HKG flyttes til CPH og så får ARN en SFO rute som "kompentation". CPH-SFO er i forvejen rigtig godt belagt og jeg tror de rer base for en yderligere rute til SFO fra Scandinavien og så er det nærliggende at give den til ARN.

    Så jeg holder stadig på mine 3 bud.
    ARN-SFO edit: kan også være de åbner LAX op her.
    CPH-MIA
    CPH-HKG
     
    Peter F. og Kristian "Synes godt om" dette.
  11. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Jeg tror på CPH-LAX.

    Hvem skal betale for business class pladserne til Miami? (og her tæller vi ikke OptionTown opgraderinger og bonus-rejser) :)
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,838
    Point:
    113
    Forretningsfolk til syd og mellemamerika + rige danskere til karibien :)
     
  13. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,213
    "Synes godt om" modtaget:
    5,171
    Point:
    113
    CPH-MIA
     
  14. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    395
    Point:
    63
    Men det er jo ikke et *A hub?
     
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,911
    Point:
    113
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,838
    Point:
    113
    Det er absolut *A hub sydpå; men ikke øst og nordpå i samme grad som for AA. Man kan jo godt købe en samlet billet med *A over atlanten og videre fra MIA på AA -- og man skal jo alligevel indchecke sin bagage igen ved ankomst til USA...
     
  17. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    395
    Point:
    63
    Men mon ikke SAS smider en over EWR I stedet for MIA, hvis man skal til caribien?
     
  18. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    99
    Enig @Kristian i at afrejse tidspunktet fra HKG er ok for "lokale". Men hovedparten af SAS kunder vil nok stadig komme fra Europa og det ændrer ikke på det fact, at connecting trafik er mere eller mindre umuligt - det begrænser målgruppen. Og uanset hvor man starter rejsen, så vil man stadig skulle bruge en hel arbejdsdag ombord på flyet fremfor at flyve om natten. Det bliver mindre effektivt. For fritidsrejsende er det ikke det store problem, men tror mange forretningsrejsende vil foretrække at være mere effektive.

    Korea er en stor fragtdestination, så de kan evt. tjene gode penge på det. Husk at Korean Air flyver en ren fragtrute til OSL - vist nok med stor succes. Mht. passagerertal, så er jeg lidt lunken på den. Men indtægtsgrundlaget på fragt er en stor ubekendt faktor.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  19. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Tidl. Co-Editor

    Beskeder:
    1,288
    "Synes godt om" modtaget:
    2,171
    Point:
    113
    Jeg gætter på:

    CPH-HKG
    CPH-GRU
    CPH-SEA

    Lidt af et gamble, og de er helt sikkert ikke alle korrekte :D
     
    Senest redigeret: 18/8/15
    Allan Holm Petersen "Synes godt om" dette.
  20. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,247
    "Synes godt om" modtaget:
    3,065
    Point:
    113
    Mine bud er:
    CPH-LAX
    OSL-MIA (mest pga rygter, men jeg tror ikke på, at ruten er holdbar på længere sigt).

    Har ikke selv set rygterne, men synes da det ville være alletiders, hvis HGK-ruten rykkede til CPH. Hvor florerer disse rygter?
     

Del denne side