Lounge tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 7/3/14.

1. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,176
    "Synes godt om" modtaget:
    8,320
    Point:
    113
    https://www.staralliance.com/en/lounge-finder
    TK giver adgang til eventyr loungen (+1 gæst på samme fly for *G), men efter reglerne tror jeg princpielt ikke at de skal give adgang til et barn, uden at tælle det som en gæst. Men mon ikke de forbarmer sig? På papiret er du dog bedre stillet i danske bank loungen. Personligt ville jeg have en svag preference for eventyr loungen, men jeg har dog oplevet danske bank loungen være mere rolig.

https://www.cph.dk/en/flight-information/airlines/turkish-airlines
    Angående fast track i CPH, så skriver CPH at CPH Express er tilgængeligt for TK. De kan have begrænset det til kun at være business f.eks.. Men her kan man så vidt jeg ved princpielt ikke tage gæster med. De plejer dog at være rigtig flinke, og med et barn på 2,5 kan i alternativt bruge familie rækken.

IST har gold track, BKK har kun fast track for business, så der ikke noget at hente i forhold til security & immigration.

NielsStudsgaard "Synes godt om" dette.
  2. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    209
    449
    Point:
    63
    Eftersom du har TK Elite, og flyver TK CPH-IST, er det muligt at TK giver dig fasttrack i CPH, men du må checke med TK om det er tilfældet. Det samme gælder vedr. lounge adgangen. Det er din TK Elite status, som muligvis kan give dig en fordel. Ikke din *A gold status.
    Iøvrigt har SAS fortsat en lounge aftale med nogle *A selskaber, herunder bl.a. LH gruppen og Singapore airlines. Om aftalen også dækker TK kan jeg ikke huske.

I BKK er det muligt at du også kan få fast track. Jeg kan ikke huske om TG giver fasttrack til *A gold, selvom der ikke er nogen gold track i BKK.

3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,771
    13,484
    Point:
    113
    Jeg fik for rigtigt mange år siden fast track i København ved flyvning med Turkish. Det var på en business billet. Så kan være lavet om mange gange siden. Spørg ved check-in (hvor du med guldkort også kan bruge business - såvidt jeg husker)

Jeg mener, at TK guld giver adgang til eventyrloungen i København. Det er længe siden, jeg har været dér (og aviator er også længe siden). Men dengang foretrak jeg klart eventyrloungen (som du også skriver ligger efter paskontrollen). Det giver lidt mindre stres, når du slipper for køen umiddelbart før du skal op til flyet.

Vær opmærksom på, at Turkish Airlines laver lounge boarding i København. Så på papiret starter boarding tidligt - men så kommer du til at vente før du kan gå ombord på flyet. Så ingen grund til at haste mod gaten, når boarding starter. Vær også opmærksom på, at du hos Turkish skal vise pas ved boarding, Så hav dem klar et sted, hvor du nemt kan komme til dokumenterne.

Som jeg husker din tidligere besked, så har du 2 timer transit i Istanbul - så du skal ikke igennem paskontrollen. Du skal bare have dine boarding pass til næste fly klar - så slipper du igennem til connecting flights. Når du kommer fra København skulle du også slippe udenom endnu en sikkerhedskontrol. Så alt i alt burde der ikke være problemer i Istanbul på udrejsen.

Håber, det var svar på nogle af dine spørgsmål om udrejsen. Ellers vend tilbage.

NielsStudsgaard og jespersm "Synes godt om" dette.
  4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,771
    13,484
    Point:
    113
    Da jeg fløj med TK fra København i marts, kunne jeg bruge eventyr loungen. Tror ikke, de har en aftale med SAS.

5. NielsStudsgaard

NielsStudsgaard EBG, TK Elite, Hilton Gold, Strawberry Silver

Beskeder:
    46
    152
    Point:
    33
    Super - tusind tak for udførlige og gode svar. Dælme godt med sådan et forum her med kyndige entusiaster :)

Vi satser på eventyrloungen, og at de forbarmer sig over sønnike (han er 2,5 år, så jo næsten under to). Vil gerne undgå at skulle have paskontrol i baghovedet..
    Og håber på at kunne benytte CPH Express. Alternativt familiekøen, hvis det skulle være en fordel.. tænker ikke vi er de eneste rejsende med små børn, der ønsker at gøre brug af den service.

Jeg skal give en opsummering på forløbet og hvad vi ender med at kunne få af goder undervejs, når jeg er kommet frem.

Har booket en suite på Conrad i Bangkok de første tre dage. Hiltons high end brand. Det er jeg lige så spændt på. Super lokation, lækkert poolmiljø og inkl. loungeadgang med morgenmad i loungen, afternoon tea og pre-dinner cocktails og let spisning samt softdrinks hele dagen.

Skrev at vi nok vil ankomme ved en 8-tiden om morgenen på ankomstdagen. Check in er kl 15, men de vil gøre alt for at forsøge at give os værelset før - og så har de tilbudt at give os adgang til lounge og morgenmadsbuffet på ankomstdagen samt alle faciliteter på hotellet. Så det bliver en perfekt start på ferien :)

Beaglen, jespersm, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold, SAS Gold, Hilton Diamond

Beskeder:
    1,720
    4,984
    Point:
    113
    Var igennem denne uge, der var ingen kø i børnekøen, så den ville jeg satse på.

Henry og NielsStudsgaard "Synes godt om" dette.
  7. NielsStudsgaard

Beskeder:
    46
    152
    Point:
    33
    Perfekt - tak for svar!

Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kris

Kris Medlem

Beskeder:
    35
    81
    Point:
    18
    Been there (Conrad) 2 years ago. I hope you get a rennovated room :) I did... Rennovations were ongoing back then, so hopefully done by now...

Lounge is nice :) You have a small ala carte menu also for breakfast :). The pool is good and very quiet.

9. NielsStudsgaard

Beskeder:
    46
    152
    Point:
    33
    Som lovet en opdatering på vores rejse til Thailand mandag i uge 29 på Turkish mod Istanbul og videre med Thai til Bangkok. Rejse med min kone og søn på 2,5 år på Eco og med Turkish Miles & Smiles elite status (star alliance gold)

- check in: vi Checkede ind ved business skranken for Turkish i terminal 2 i cph. Ingen kø overhovedet og også begrænset kø i economy køen..
    Spurgte til lounge og fast track, det havde han ikke styr på bag skranken..

- Security: vi brugte familielinjen - 2-3 minutters kø.

- lounge i cph: nåede vi ikke, men det ville have været Eventyr lounge i terminal 3. Kunne ikke blive klog på, om jeg også ville kunne få sønnike med, da der kun følger 1 gæst med

- transit i istanbul: ingen Security eller paskontrol igen, vi kom direkte ind i lufthavnen

- lounge i Istanbul: vi kom far/mor og barn ind i Miles & Smiles loungen, super fin og stor lounge med masser af tyrkiske specialiteter og ok udvalg af mad. En stor del hjemmebagt brød med, man kan se de står og laver.

- boarding: prioritetsboarding i gruppe 1 på begge flyvninger. Stor fordel med meget håndbagage og klapvogn osv. :)

- hotel i Bkk: 3 nætter i suite på Conrad. Opsummeret: helt igennem fantastisk hotel med exceptionel service, kæmpe pool (ift at det er i en storby) og super lounge med a la carte kort og afternoon tea samt cocktails og canapeer om aftenen. Børn må ikke komme i loungen efter 17:30, men til gengæld kan man få leveret et udvalg af maden samt de drikke man ønsker på værelset.

Hvad angår flyvningerne: alt i alt et super godt status match til Turkish, og status er efter disse flyvninger forlænget til 12 mdr.

Attached Files:

PENSIONISTEN, Clementos, Erwin Lansing og 8 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,771
    13,484
    Point:
    113
    Husk du kan lave "Family Pooling" i Miles & Smiles. Eneste krav er, at I skal bo på samme adresse.

11. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,771
    13,484
    Point:
    113
    Takker for meget fin og nyttig opsummering.

12. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,670
    7,035
    Point:
    113
    - SAS skriver " Kommende Business Class vil give adgang til 35 partnerlounger i Europa ".
    - Betyder dette, at SAS Business passagerer uanset status kan benytte partnerloungerne ?
    - Betyder dette, at SAS Economy passagerer med status EBG/EBD/EBP ikke kan benytte partnerloungerne ?

Henry, Henrik Olsen og Jeblin "Synes godt om dette"
  13. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,759
    27,094
    Point:
    113
    Svaret findes i artiklen her: https://insideflyer.dk/sas-satser-p...isk-business-class-giver-markant-opgradering/

Men kort sagt, så vil du som EBG/EBD/EBP få adgang rejsende i Economy. Adgangen er lavet til rejsende i Business Class, så den er adgangsgivende i følge SAS.

Erwin Lansing, Jeblin, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. PENSIONISTEN

Beskeder:
    1,670
    7,035
    Point:
    113
    - Ja, der står det klart og tydeligt .... det må blive en betydelig "xtraregning" til SAS, som har et meget stort antal status kunder rejsende på economy class hidtil uden lounge adgang i mange lufthavne.
    - Jeg troede faktisk, at partnerlounge adgang var for businees passagerer og at SAS med dette ville forsøge at sælge det nye business produkt til et større antal passagerer. Spændende tider.

Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  15. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,222
    5,218
    Point:
    113
    PENSIONISTEN, jespersm og Henry "Synes godt om dette"
  16. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,771
    13,484
    Point:
    113
    PENSIONISTEN og Calle77 "Synes godt om" dette.
  17. PENSIONISTEN

Beskeder:
    1,670
    7,035
    Point:
    113
  18. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,771
    13,484
    Point:
    113
    Før i tiden var der også en elevator. Men ikke ved siden af trappen. På den anden side af loungen

T4L og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  19. Peter F.

Peter F. VIP medlem

Beskeder:
    607
    1,840
    Point:
    93
    Som del af renoveringen er der nu installeret elevatorlift lige ved trappen. :)

T4L, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  20. PENSIONISTEN

Beskeder:
    1,670
    7,035
    Point:
    113
    Mange tak for info : således kan gamle jeg besøge denne lounge.

T4L, jespersm og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side