House Sharing København

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af T4L, 26/3/17.

1. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,222
    "Synes godt om" modtaget:
    5,218
    Point:
    113
    Jeg er blevet spurgt af en bekendt som skal flytte fra Dublin til København for at udføre nogle konsulentopgaver for en dansk virksomhed om mulighederne for at dele lejlighed i København med en anden/andre person(er). Det har jeg slet ikke forstand på overhovedet. Nogen eksperter her? Findes der nogle fora eller websites der hjælper med at lede efter specielt dette (altså ud over sådan nogle almindelige sider som boliga.dk og boligsiden.dk)?

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    927
    Point:
    93
    På min arbejdsplads der bruger de et bureau, der råder over lejligheder men de tager sig godt betalt 7.500 for et værelse, i lejligheden 2V hvor en anden kollega også betaler 7.500.

Flere af offshore kollegaerne netværker for at dele en lejlighed udenom bureau, ellers bruger de forskellige portaler som alle andre - men de billige værelser er altiid kun til piger/kvinder.

Så min erfaring er at søge på div. hjemmesider der for det meste vil have penge for at kunne kontakte udlejer, der i mange tilfælde ikke svare tilbage.
    Men hvis din kollega får et Dansk CPR som er normen hvis han skal arbejde og betale skat her, så skal han huske at finde et værelse hvor han kan tilmelde CPR.

Eneste plus for din bekendte hvis han skal betale skat her i DK, er at han kan få fradrag for dobbelthusførelse, det er enten udokumenteret 400 kr pr. uge eller dokumenteret beløb http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2242212

Skal han have Dansk bank konto - det skal vores offshore, så er Danske Bank de nemmeste at arbejde med, 400 kr. koster det.

T4L og Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,771
    13,484
    Point:
    113

Hvad med Malmø?
    airbnb?

4. Michael Wahl

Michael Wahl VIP medlem

Beskeder:
    406
    730
    Point:
    93
    Jeg har set det tidligere i Rotterdam hvor jeg har arbejdet. Men har ikke set så meget herhjemme udover serviced apartments som feks Stay Copenhagen.

Henry "Synes godt om" dette.
  5. oermen

oermen Aktivt medlem

Beskeder:
    62
    217
    Point:
    33
    Det er ret svært at finde værelser i København. Vi udlejer selv et værelse og vi udlejer det til udvekslingsstuderende. Især hvis man sætter et opslag op i august bliver man overrendt af henvendelser.

Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,222
    5,218
    Point:
    113
    Mange tak for alle jeres bidrag og forslag. Efter at have læst dem igennem føler jeg mig enormt heldig at jeg selv har et sted at bo i København! :)

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side