God Torsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/8/15.

1. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    "Synes godt om" modtaget:
    3,014
    Point:
    113
    Helt enig. Regnede mig frem til, at jeg manglede ca 2000 level point, Så 600 euro er klart at foretrække. De er allerede sendt til udbetaling, så det bliver bare et kort Tak for hjælpen, og gider ikke åbne sagen mere for evt at få voucher eller point hos delta, hvor jeg alligevel ikke har medlemskab.

Offlyer, Erwin Lansing, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    3,014
    Point:
    113
    Var lidt i tvivl om hvilken tråd jeg skulle bruge her, men nu er det jo faktisk blevet torsdag (3am), selvom jeg ankom til LATAM loungen i SCL før midnat. Har normalt ikke adgang til lounge da jeg "blot" er LATAM Gold, men bød 150 USD for en opgradering til Biz på min 6t flyvning til Bogota, som blev accepteret. Virkelig god pris, da det er en Dreamliner med lie-flat sæder, og jeg så også har adgang til lounge i lufthavnen. Værdien blev endnu bedre (selvom jeg gerne havde været det foruden!) da vi to gange (!) taxi'ede afsted, men måtte vende om grundet technical issues (navigationssystemet fejlede). Anden gang tilbage i gaten, to timer efter planlagt afgang blev vi smidt ud - og afgangen er rykket til andet fly kl 5:30am - 5 timer forsinket. Heldigvis er loungen stadig åben, og har købt chokolade for de 19.000 CLP man får som kompensation af LATAM til mad/drikke (ca. 130 DKK). Desværre ingen EU261 på disse kanter, så må nøjes med chokoladen - og fri bar i loungen (= cola for mig). Har ellers været godt tilfreds med LATAM de mange gange jeg har fløjet med dem, og de har egentlig også håndteret dette fint tænker jeg.

God torsdag!

Erwin Lansing, tbh, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Selvom der havde været, vil det ikke have ændret noget, da EU261 ikke giver kompensation når forsinkelsen skyldes tekniske eller sikkerheds relaterede fejl på flyet.

Henry "Synes godt om" dette.
  4. ScandinavianTraveler

ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

Beskeder:
    121
    375
    Point:
    63
    Det er ikke rigtigt. Tekniske- og sikkerhedsrelaterede fejl er ikke ekstraordinære omstændigheder, da de ligger inden for flyselskabets kontrol.

Beaglen, tbh, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Yes - og den har jeg fået udbetalt et par gange

6. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    3,014
    Point:
    113
    Jeg kom frem - det "nye" fly fungerede uden problemer. Men LATAM brændte vist inde med alt aftensmaden. Business var helt fyldt, og stort set alle valgte at sove frem for at få serveret aftensmad kl 06:30, en time efter afgang (som var til tiden 5:30).
    Og ja, jeg har også tidligere (flere gange) fået EU261 for et fly med tekniske problemer. Herunder en LH flyvning i en A380 FRA-SIN, hvor vi ventede to timer inde i flyet i gaten på, at mekanikerne fandt ud af at problemet ikke kunne løses. Der var godt nok lang kø til LH skrankerne bagefter hvor der blev uddelt hotelværelser på en række forskellige hoteller. EBG var i sandhed guld værd den aften, for der var stort set ingen kø i prioritetsskrankerne.

Beaglen, Erwin Lansing, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    797
    2,355
    Point:
    93
    Jeg har lige modtaget et sms fra SAS, hvor de skriver, at de har sænket minimumsbudet for opgraderinger til Plus. Fedt, tænkte jeg, men da jeg tjekkede, lå minimumsbudet for min kommende enkeltrejse til London på 610 kr. Det må da være en dårlig joke. Man kan jo købe lounge og fasttrack for omkring 400 kr (og de to ting har jeg jo i forvejen på mit guldkort), og så har jeg stadig et par hundrede kroner til mad og drikke ombord. Det er jo helt hen i vejret med sådan et mininumsbud. Er der nogen, der ved deres fulde fem, vil byde så meget... eller er det bare mig der er nærig?

Bekgaard, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  8. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Og så får du vel også lidt flere niveau- og bonuspoint?

Men ja, det er da mange penge for en opgradering.

Måske folk uden guldkort vil betale det beløb?

Bekgaard og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    797
    2,355
    Point:
    93
    jovist, men det er minimalt, hvad man får af ekstra bonuspoint, og folk uden guldkort kan jo købe lounge og fasttrack for 400 kr og mad ombord for resten.

Kan simpelthen ikke se incitamentet til at byde på sådan en opgradering. Fup og fidus, ligesom når man via SAS kan bestille en taxi fra hovedbanen til lufthavnen for 1300 kr. Og frækt at sige, at de har ligefrem har sænket minimumsbudet; det har de altså ikke.

10. Offlyer

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Enig
    Hvis du har status så giver det i min bog nul mening at byde på en opgradering i Europa

Erwin Lansing, jespersm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,213
    5,171
    Point:
    113
    Det bliver spændende med den nye lounge! Den skal angiveligt komme til at ligge mellem B og C gates med udsigt over flyvepladsen.
    WhatsApp Image 2025-07-17 at 06.55.09.jpeg

Guldloungen var i øvrigt næsten tom her til morgen. Det er længe siden jeg har set den sådan!

PENSIONISTEN, Beaglen, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Så er det åbenbart første gang du rejser i industriferie perioden. Det sker hvert år i de 3-4 uger industri ferien vare. :)

Offlyer, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  13. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Jeg har dog også oplevet at guldstuen var fyldt med mange familier. Så det må også være fordi, det ikke er en rigtig ferie-rejsedag.

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,664
    7,016
    Point:
    113
    u
    For et par år siden havde EBS rejsende adgang til loungen i et par uger i sommer perioden.

15. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Jeg gætter på at det ikke var om morgen, som T4L skrev. I ferie perioden, kan der ganske rigtigt være ganske mange familier i guldstuen, men det er yderst sjældent at det er om morgen.

16. Offlyer

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Der er normalt rigtig fyldt før det store træk vestpå - dvs fra omkring kl 11 og nogle timer frem. I ferieperioder med familier og et vred af amerikanske kysttogtturister. Uden for sæssonen knap så mange familer - men flere "voksne".

17. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Korrekt, men T4L's indlæg var vedr. om morgen, og det er før kl. 9 IMHO.

Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side