Foddie Tour Tallin?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henry, 18/4/24.

1. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    "Synes godt om" modtaget:
    13,451
    Point:
    113
    For nogle år siden arrangerede IF Foodie Tours, hvor I lavede en fælles tur til en by og besøgte flere restauranter. Der har været ture til Singapore, Italien og New York. Jeg har aldrig deltaget i sådanne ture - og har næppe mulighed for at gøre det i fremtiden (det er svært at planlægge fravær, når jeg arbejder som freelancer).

Men lige nu er jeg i Tallinn. SAS har flere daglige afgange - og det er let (og billigt) at få bonus rejser hertil. Rejsetiden fra Danmark er væsentlig kortere end tidligere foodie ture - og det ser ud til, at er er mange gode restauranter i byen. Da jeg lige er ankommet, har jeg ikke prøvet dem endnu. Men ideen er nu givet videre

Jeg bor på hotel Telegraaf, der ligger inden for murene i den gamle by. Hotel Tallinn Old Town I Leading 5 star hotel I Telegraaf hotel Hotellets restaurant Tchaikovsky har denne omtale på hotellets hjemmeside: Restaurant Tchaikovsky is perennially at the top of the list of Best Restaurants in Estonia. Some of the accolades include being recognised by the MICHELIN Guide and White Guide, Flavours of Estonia.

Der er en enkelt restaurant med 2 stjerner, en restaurant med en stjerne og en række restauranter, der er nævnt i Michelin guiden.

En af dem er Lee, der serverer retter med udgangspunkt i estiske råvarer: Menu - Lee restoran. Restauranten har en menu til 72 euro. Priserne er i øvrigt rimelige. Forretter: 16 - 18 euro, hovedretter 23 - 32 euro og deserter til 10 euro per person. Restauranten skriver selv: We also want to support the Estonian food system, buying from local and small scale farms and producers whenever possible. Our core mission with our food is to showcase Estonian ingredients at the centre of the plate.

Andre restauranter med estiske retter: