Flyselskab: SAS Rute: CPH-ATL Hvornår: Februar 2025 Klasse: SAS Business Type: Main Event og Pre-landing Menu Lakseforretten var meget lækker Oksekødretten havde meget smag med en rigtig god sovs Kæresten var godt tilfreds med sin kylling Jeg sætter altid stor pris på at man kan nyde et smørrebrød en sidste gang inden man skal undvære det i lang tid...
Prik samme menu på CPH-ATL i dag 17/3. Var udemærket tilfreds med tataren og kyllingen, som havde en lille smule spark.
Flyselskab: SAS Rute: ATL-CPH Hvornår: Marts 2025 Klasse: SAS Business Virkelig delikat og lækker krabbesalat. Det var dog denne short rib der tog prisen. Risotto. Jeg smagte den ikke, men kæresten var godt tilfreds.
Flyselskab: Japan Airlines Rute: NRT-HKG Hvornår: May 2025 Klasse: Business (Regional Business) Alt var frisk og veltilberedt. Valgte den Japanske menu.
Sas har fået et nyt menukort. Siden der står Spring 2025 på forsiden, kan man vel gå ud fra, at det nu bliver skiftet hver tredje måned? En af nyhederne er en hamburger. Jeg morede mig lidt over at den er klassificeret som "light meal" lige som pizza, pasta pot og toast..... Vi havde budt på en opgradering på AGP-CPH, 440 dkk per snude som gik igennem dagen inden. Så jeg bestilte ikke nogen burger, men ventede derimod spændt på serveringen i Plus. Den så sådan ud: Alt var frisk og det smagte sådan set ganske godt. Og så bidrog jeg også til at gøre at rejse mere bæredygtig ved at spise fra pap......
Ser at også på de europæiske ruter er Haribo vingummi sneget sig ind, en klar downgrade fra Gott og Blandet hvor der var lakridser!
Det er vel ikke "light" i betydningen "kalorie let" men mere for at indikere, at det ikke er et stort måltid. Så en SAS burger kan næppe mætte en skovhugger efter en hel arbejdsdag.
Det må være et levn fra Star Alliance-tiden, hvor de skulle tilfredsstille LH-kunder, som eeeeelsker vingummibamser af en eller anden grund. Husker stadig mit ophold i First Class Terminal i FRA, hvor vingummibamserne var sorteret i farveorden i kæmpestore glas. Men jeg vil nu også meget hellere have Gott&Blandet og lakridser
En fødselsdags hilsen "on behalf of Swiss Airlines and the crew onboard" . Det var en overraskelse, fantastisk gestus fra Swiss.
Flyselskab: SAS Rute: SEA-CPH Hvornår: Maj 2025 Klasse: SAS Business Type: Main Event og Morgenmad Kommentar: Blandt den bedste SAS-catering jeg har fået ex. USA. Menuen er gældende i Q2 fra SFO/SEA.
Flyselskab: SWISS Rute: ZRH-DEL Hvornår: Juni 2025 Klasse: SWISS First Type: Vegetar special meal Kommentar: Virkelig god catering og first class loungen i Zürich er altid en vild oplevelse
Flyselskab: SAS Rute: CPH-FAE Hvornår: Juli 2025 Klasse: Plus Type: Smoked chicken beast Kommentar: Kan være jeg står alene, men synes altså, at maden på SAS Plus er ganske velsmagende. Her kylling med pastasalat, gulerødder, koriander cremeog rødkål, med god smag og meget frisk. Godt nok uden ekstravagant præsentation og dug, men råvarerne fejler ingenting. Og meget venlig betjening.
Så er der kommet Sommer menu på SAS. Det nye er at man nu kan købe en antipasti boks (har vi ikke haft den før). Så kan man nu også købe champagne, men den "rigtige" fås kun på charter...... Maden på PLUS var røget laks med kartoffelsalat. Enig med @Jeblin at maden på PLUS er ganske velsmagende.
Ved ikke om indlægget hører til her, men det har jo lidt med mad og drikke at gøre. Jeg flyver til Oslo et par gange om måneden på travel pass i plus med SAS. Og jeg oplever HVER gang, at måtte bede om en spritserviet til at tørre bordet af. Man kan se på deres tournaround tider, at de overhovedet ikke går kabinen igennem inden en ny flyvning.. synes efterhånden det er Ryan Air tendenser på SAS, hvad angår kabinerengøring. Tørrer også altid sædet af for krummer inden jeg sætter mig. nogle der oplever det samme, og har det været debatteret før? Kunne ikke søge mig frem til en tråd.. Her er et par billeder fra seneste flyvning i juni..
Med risiko for at kopiere mig selv.... Flyselskab: SAS Rute: CPH-FAE Hvornår: Juli 2025 Klasse: Plus Type: Smoked chicken beast Kommentar: Næsten samme ret, også kyllingebryst, men med lidt andet tilbehør end i går. Ganske velsmagende. Sådan går det vel når man flyver samme rute to dage i træk, fordi man ikke kunne lande på Færøerne. Vi forsøgte igen, og kunne heller ikke lande i dag. Nogen forsøger nok igen i morgen, men jeg gav op...
Helt uenig Haribo Vingummi er konge. Og 350g er IKKE share size. De svenske lakridser er i G&B er også til den søde side
Jeg er enig i, at der ved hurtig turnover ikke blir rengjort i bund, men har dog aldrig oplevet et så beskidt bord, som du har billede af her. (Samme rute)
En løsning kunne være at flyve på SAS GO, hvor de ikke får mad, som krummer på sæde og bord Spøg til side: Det ser virkelig ikke lækkert ud - man må kunne forvente noget bedre rengøring
I såfald skal du ikke vælge sæder i de foreste GO rækker, da disse sommetider har været brugt til PLUS på forrige afgang.