Flying Blue fordele hos SAS

Poster i 'AIR FRANCE - KLM | FLYING BLUE' oprettet af Erwin Lansing, 17/7/25.

1. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    "Synes godt om" modtaget:
    6,790
    Point:
    113
    Det er vist på tide at samle alle oplevelser og nyheder omkring samarbejde med Flying Blue / Skyteam fordele når man rejser med SAS.

Beaglen, T4L, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Jeg kan med det samme lægge ud med dagens oplevelser. Jeg kan på ingen måde afvise, at jeg har overset det, men så sent som starten af juni skulle jeg som Flying Blue Platinum før sommeren skulle betale for at vælge et sæde ved booking på Go Smart.

Det skal jeg ikke længere! Når jeg skifter til mit EBB, kommer der en fin pris for sæderne, men ved at lægge FB numret ind, og de gratis. Mange tak!

Det giver dog et andet problem. For hvad skal jeg nu bruge alle mine EB-points, som snart udløber, på? Jeg skal jo nødig risikere at vinde et bud og miste mit gratis sæde ved nødudgangen :eek:

Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  3. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Jeg har tidligere oplevet at hvis du ændre loyality program efter at have gennemført booking, så ændre fordelene sig også, incl. muligheden for gratis sædevælg m.m. Om det fortsat virker, ved jeg ikke, da det er nogle år siden jeg sidst brugte trikket. Det virker iøvrigt begge veje, så man kan også miste fordele ved at benytte trikket.

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Der er flere muligheder:
    • Brug dem på en bonusrejse
    • Hotelophold
    • Overfør dem til en anden person (jeg ved godt, at det koster)
    • Køb i Eurobonus shop (jo, dér er værdien ikke stor - men når de udløber er værdien 0)

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Det ender nok med sidste mulighed igen i år. Det gode er dog, at jeg fremadrettet optjener hos Flying Blue, inkl. ved kortbetalinger, så problemet løser sig selv om nogle år.

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,664
    7,016
    Point:
    113
    Kan man ikke længere få dem udbetalt cash ?
    Jeg har 225.000 EB point, som jeg kunne tænke mig at få udbetalt ??

Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Måske kan du købe gavekort?

8. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Har det nogensinde været muligt? Måske det bliver muligt når Eurobonus næste år bliver nedlagt i forbindelse med at SAS bliver helt opslugt af AFKL. Men jeg kan ikke mindes at det nogensinde har været muligt tidligere. Vist nok noget med at de så bliver skattepligtige, også selvom man ikke får dem udbetalt.

9. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Et par småkommentarer:

AF-KLM kommer kun op på at eje 60,5% af aktierne i SAS. Så man kan næppe sige, at SAS bliver helt opslugt. Den danske stat har stadig 26,4% af aktierne.

Der har heller ikke været nogen officielle udmeldinger fra SAS om at EuroBonus bliver nedlagt - og dermed heller ikke, at det vil ske næste år.

Jeg er dog helt med på, at AF-KLM senere kan overtage flere aktier i SAS - og jeg er også med på, at den administrerende direktør i AF-KLM er citeret for, at bonusprogrammerne skal slås sammen. Jeg har dog ikke set nogen udmelding om, hvornår han tænker sig, at dette skal ske.

Men derudover kan jeg kun bidrage med rene gætterier, som reelt ikke bidrager meget til debatten i denne tråd.

Beaglen og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,664
    7,016
    Point:
    113
    Ja, gå ind på :
    1) Søg i forum
    2) Udbetaling af SAS EB point

( Betalingsloven paragraf 96 stk 2)

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    PENSIONISTEN, Henry og T4L "Synes godt om dette"
  12. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Dette bliver lidt off topic, men jeg synes dine kommentar kræver en komentar.

Der er generelt ikke meget info om hvad der sker når AFKL overtager aktiemajoriteten til næste år. Der har dog været flere interviews i forskellige udenlandske medier, hvor AFKL top folk er citeret for bl.a. at sige at EB bliver nedlagt, og at SAS hovedkvarteret bliver flyttet til Paris.

Det er lidt ærgeligt at den danske presse er så lidt interesseret i AFKL slagtning af SAS at man skal ty til udenlandske medier for at få noget information. De danske medier synes mest at kopier pressemeddelser ukritisk, som da det blev annonceret at København bliver den trejde hub i AFKL samarbejdet. Det er sikkert meget rigtigt, men der er også meget der tyder på at det bliver en discount hub, ligesom Düsseldorf er det i LH gruppen, med A321LR som det primære long haul fly. Anko har jo flere gange offentlig udtalt at han mener det er den rette størrelse fly for SAS long haul. Dette på trods af at det ikke er en fly type man ser meget hos de selskaber som SAS normalt gerne vil sammenligne sig med og konkurrerer med.
    Et andet eksempel er da SAS annoncerede at de vil øge sin flåde med 55 ERJ-195. Igen en sandhed med modifikationer. SAS har 5 gamle A320, som er på vej på pension. Det samme gælder 10 eksisterende ERJ-195 og de 6 de fornylig har tegnet korte leasing aftaler på. Dertil kommer de fly som er wetleaset fra Cityjet. En aftale som også står til at udløbe inden for de næste par år. Samlet bliver flåden derfor næppe øget med mere end max 15-20 fly, og jeg vil ikke bliver overrasket hvis vi ser leasing aftaler på flere A320, som ikke bliver fornyet i takt med at de udløber, således at flåden udvidelsen bliver endnu mere udvandet.

Beaglen, Ulrik, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kenneth K

Kenneth K SAS LTD, Hyatt Globalist og ikke meget andet

Beskeder:
    1,247
    4,832
    Point:
    113
    T4L, Oletjala, frank123 og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side