Erfaringer med China Eastern

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Peter Krogh Frausing, 8/11/25.

1. Peter Krogh Frausing

Peter Krogh Frausing Tidl. Co-Editor

Beskeder:
    1,288
    "Synes godt om" modtaget:
    2,171
    Point:
    113
    Godformiddag

Om en måneds tid drager jeg fra København via Shanghai til Bali med China Eastern.

Hvad har andre gjort sig af erfaringer gode/dårlige?

Jeg er EB Gold, men har endnu ikke fundet en vej gennem deres hjemmeside til at registrere mit bonuskort.

Ved nogen hvilke lounges der er tilgængelige som Gold med CE? Jeg lurer lidt på om Eventyr mon kan bruges?

Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Der er ikke angivet nogen lounge på: https://www.skyteam.com/en/lounges/lounge-finder, men ud normale lounge burde du kunne komme ind i SAS loungen.
    Jeg har ikke fløjet longhaul med MU, men på de korte ruter har de været OK ombord, dog med irriterende kinesiske regler som ingen høretelefoner under start og landing, for all pax (hvis man bliver opdaget). Ved check-in var det dog nær gået galt på den ene tur, da de ikke havde styr på visumreglerne o_O
    Jeg lykkedes med at få EB nummer registreret ved at skrive en email til dem. Og jeg fik valgt sæde online, selvom det var noget besværligt.

Det er et snart et år siden jeg har været i gennem Kina, men der er så vidt jeg ved efterfølgende kommet en regel om at alle powerbanks der ikke er mærket "CCC" (en ret ny kinesisk standard) vil blive konfiskeret i security... Og du skal formegentligt igennem transit security.

klausbm, Peter Krogh Frausing og Henry "Synes godt om dette"
  3. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Det er nok er nok små 20 år siden at jeg sidst jeg fløj med et kinesisk flyselskab. Om det var CE kan jeg ikke huske, men oplevelsen var ok. Dog var turen på business fra det nordlige Kina til Beijing (såvidt jeg husker). Jeg var så langt ude, at når jeg gik på gaden, stoppede folk op, da udlændinge langt fra var hverdagskost. Jeg husker bl.a. en dreng på 5-6 år, som kom løbende rundt om et hus hjørne. Da han så mig stoppede han bradt og pegede samtidig med at han med stor øjne sagde foreigner. :D Det er derfor muligt at jeg fik særlig opmærksomhed af flyselskabet. :)

Normalt kan man tilføje loyality program under check-in, eller få det gjort ved check-in skranken i lufthavnen.

CE fremgår ikke af listen af flyselskaber på Eventyr loungen side på cph.dk, men som tbh skriver bør du kunne bruge SAS loungen i CPH.

Peter Krogh Frausing og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side