An Evening of Conversation

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af frank123, 16/10/25.

1. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    "Synes godt om" modtaget:
    397
    Point:
    63
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    3,014
    Point:
    113
    Der ser ud til at være lukket for tilmelding i går...

3. Ncbj

Ncbj Aktivt medlem

Beskeder:
    69
    213
    Point:
    33
    Ikke i CPH

4. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    3,014
    Point:
    113
    I så fald gør jeg noget forkert?
    Screenshot_20251016-065357.png

5. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    På wesitet står der 19/10.
    Nederst på siden er der et mail link til [email protected]. Prøv at skrive til dem.

Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  6. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Der er fortsat pladser i CPH, og tilmeldingen er åben frem til 26/10 (har lige checket)

7. OIB

OIB VIP medlem

Beskeder:
    207
    660
    Point:
    93
    Der er stadig pladser til på mandag - tilmelding senest i morgen.

Selv har jeg ikke købt en plads - ligesom andre EBD'er jeg kender. Jeg synes arrangementet er blevet ligegyldigt med en masse tom snak om ting, som ikke bliver til noget eller lidt mere ligegyldig info.

Det er første år, siden de startede konceptet, at jeg ikke deltager, men ærligt gider jeg ikke bruge en aften på det. Selvom pointprisen også er grotesk og jeg alligvel brænder inde med point, fordi award-billetter er umulige at få booket i de bedre klasser på longhaul, så er valget ikke truffet på prisen, men værdien af aftenen, som er bedre brugt med familien :)

Erwin Lansing, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  8. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Jeg er med - nok mest fordi jeg stoppe som Diamant næste år (pga. ændret rejsemønster kombineret med ændret optjening og meget få reelle fordele for EBD'ere), så det bliver sidste gang

jespersm, frank123, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Du er nok ikke den eneste. Jeg tager et år mere, men kun fordi at over halvdelen af pointene blev optjenet på en enkelt tur til BKK, med dobbelt status point.
    Før SAS skiftede til skyteam, havde jeg flere år hvor jeg havde optjent både dobbelt og tripple Diamond status, og det uden brug af kampanger. Nu kan jeg kun med nød og næppe optjene Diamond status, og det kun ved brug af kampanger. Resten af mine rejser sker med LH.

jespersm, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  10. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Jeg deltog her til aften, og må sige at der var MEGET gammel vin på nye flasker. Men efter scene arrangementet fik jeg talt lidt med nogle af de høje herrer, og fik bl.a. disse svar.
    • SAS er på udkig efter flere Longhaul fly i A330, A350, B777 klassen. Desværre er Airbus ordre bogen frem til 2035 fyldt til randen, så de kigger på kort tids lease af second hand fly, eller at overtage nogle af de fly som AFKL har på ordre. AFKL skal dog først lige have ok til at opsluge SAS før det sidste kan ske.
    • Udover den nye lounge i 2027, kigger SAS på en lounge efter pas kontrollen i CPH. Det helt stor problemer er dog plads. Det eneste reelle lounge område har Eventyr loungen sat sig på.
    • Der er fortsat MANGE problemer med SkyTeam integrationen. Der arbejdes på at løse dem, men vi skal nok ikke forvente mirakler før SAS blive opslugt af AFKL.
    • Alle forventer at EB bliver opslugt af FlyingBlue når SAS bliver opslugt af AFKL. Spørgsmålet er bare på hvilken måde, hvilket de ikke kan/vil svare på. Direkte adspurgt er svaret at der ikke er nogle konkrete planer eller forhandlinger. Anko er dog meget klar i spyttet om at man vil bevarer optjent status, men kan dog ikke garanter det, ligesom ingen af de høje herre har noget svar på hvad der sker med Lifetime Gold, som FlyingBlue ikke har.
    • Der kommer IKKE internet i wetlease flyene (CityJet CRJ-900 og BRA ATR-72)
    • European Business konceptet er fortsat under udvikling, og man opfordres til at bruge QR koden på menuen til feedback, og gerne tage menuen med sig hvis der ikke er internet i flyene.

Offlyer, CHIP, PENSIONISTEN og 7 andre "Synes godt om" dette.
  11. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Rigtig gode spørgsmål! Og svar. Tak @frank123

frank123, PENSIONISTEN, T4L og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,664
    7,016
    Point:
    113
    Blev problemet mht business class i fly med seat - configuration 2-2 UDEN blokeringer omtalt ?

13. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Jeg var der også men måtte gå tidligt

synes Aaron svigtede big time
    1) Der var intet på øget award availability - og direkte adspurgt svarede han udenom og sagde at man jo også kunne bruge på point på at shoppe hos bootz (wtf?)
    2) Dagen efter annoncerer de (betydelige stigninger i awardpriser. Det er jo hamrende useriøst

jespersm, T4L, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kenneth K

Kenneth K SAS LTD, Hyatt Globalist og ikke meget andet

Beskeder:
    1,247
    4,834
    Point:
    113
    Enig, en noget tam affære, selv hustruen var noget muggen da jeg kom hjem uden goodiebag.
    Spurgte ind til deres hjemmeside som os der benytter MAC/Safari har problemer med, det blev hurtig skubbet af bordet og lagt over til en anden medarbejder der var tilstede i salen og som jeg efterfølgende snakkede med og som lovede at kigge på og tage kontakt dagen efter hvilket ikke er sket endnu.
    I dag ville jeg så booke en T/R til Paris hvilket jeg selvsagt ikke kan, og sad i stive 42 minutter med en medarbejder på D linjen inden jeg simpelthen opgav og sagde jeg ville ringe tilbage i morgen......jeg var målløs for at sige det mildt.

T4L, Henry, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Kenneth K

Kenneth K SAS LTD, Hyatt Globalist og ikke meget andet

Beskeder:
    1,247
    4,834
    Point:
    113
    De nævnede det kort på de små flytyper at der jo ikke var så meget at gøre.

Henry, Erwin Lansing og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  16. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Jeg har haft blokering af sæder på 2-2 flyvere til/fra Norge de seneste par måneder

Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Jeg har været med et par af de små fly med 2-2 configuration (ja, det var bonus billetter og med fly-premium får jeg dem jo til økonomi-pris). Dér var sædet ved siden af ledigt. Om det var blokkeret eller det bare skyldes at jeg var den eneste på Business, kan jeg ikke sige noget om.

Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Vi var 3 rækker med hvert sit blocked seat ved siden af, så formoder at det er blokeret og ikke ledigt, ellers havde de vel stuvet os sammen.

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  19. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Business kapaciteten er ofte planlagt mdr. i forvejen, og kun hvis monkey class er udsolgt, eller tæt på udsolgt, ændre de på det. Det er derfor mere sandsynligt at de bare har spredt passagerne fremfor at bloker "midter" sædderne, udover den soft blokering, som gælder for Diamond. Normalt undgår jeg 2-2 og 1-2 flyene, men de få gange det ikke kunne lade sig gøre har alle sæderne på business været til salg.

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side