Hej med jer. Er der nogen der ved om der er forskel på Biz class i de 2 fly med SAS? A330 industrie fra Oslo til New York A340 industrie fra København til New York Kan man evt. læse om kabinerne og se billeder nogle steder på nettet? Billederne på seatguru fra rejsende ligner at det er mere eller mindre samme sæder og layout. Vi overvejer at tage et stop i Oslo da vi kan få en ekstra plads til vores datter så hun ikke skal sidde på skødet hele vejen, men vil dog godt høre om der er nogen større forskel på kabinerne. Håber at nogle kan hjælpe os her.
Sæderne er de samme. A340 kabinen er splittet i to, da de bagerste to rækker business er efter toiletterne. Så der er otte pladser for sig selv.
Hov, husk også at 340'eren potentielt kan være LN-RKP med de gamle businesssæder. A330 vil altid være de nye sæder på business
Sådan kan man jo ikke se på det LN-RKP afløser jo på alle afgange uagtet hvilken maskine der normalt betjener ruten. Det ses jo nemt af seat map om man er uheldig. Men det giver ingen mening i forhold til planlægning af sin tur som i dette tilfælde. Den pensioneres jo også i løbet af ganske kort tid.
LN-RKP kan blive sat ind på alle ruter, også på a330. Den flyver dog typisk til Chicago og Washington, men alle steder kan man risikere den.
Nyeste fra SAS flight ops er at den nye 330E SE-REH bliver to mdr forsinket i leveringen fra Toulouse så LN-RKP bliver prolongeret to måneder til 31 juli 19☹️
Trådstarter spørger jo til de normale maskiner der betjener ruterne for at planlægge bedst muligt med sit lille barn. Derfor giver det ingen mening at svare, som du gør, og tale om LN-RKP. Det er jo overhovedet ikke det, som der spørges til.
Lige præcist. Og det er jo netop (og desværre) ikke ligefrem "unormalt", at 340 beflyves af den gamle LN-RKP. Så min pointe er blot, at det på forhånd er svært at vide, hvordan flyet er indrettet, og det synes jeg giver god relevans i forhold til trådstarterens spørgsmål.
Det sker uden tvivl den dag SAS har kapacitet nok til at udfase flyet. De kan naturligvis vælge at skrotte det nu - og så blot aflyse de flyvninger, hvor det ellers skulle bruges som reserve. Det vil passagererne uden tvivl sætte pris på, for så får de meget mere tid i lufthavnen, hvor de kan sidde og tænke "bare der gik et fly.."
Den har været en del i Boston på det seneste, kan jeg se. Men ja, den kan erstatte hvor som helst - både A330 og A340. Man kan ikke planlægge det - så bedste bud er nok trods alt at planlægge som om den ikke er der.